InPost śledzi każdy list

Nowoczesny system IT, wykorzystywany do nadzorowania procesów logistycznych i operacyjnych, został częściowo sfinansowany ze środków pozyskanych z publicznej emisji akcji spółki Integer.pl, do której należy InPost (1,5 mln zł). Pozostałe koszty związane z uruchomieniem modułu informującego o statusie przesyłanej korespondencji, spółka pokryła ze środków własnych.

Uruchomieniu nowej usługi śledzenia listów towarzyszy szeroko zakrojona kampania reklamowa na portalu Interia. Charakterystyczne dla InPost żółte billboardy i toplayer’y przedstawiające firmowy gadżet – strusia tropiącego korespondencję – będą od 12 grudnia 2007 roku informowały o usłudze oferowanej przez InPost.

Sprostowanie:

PAF Operator Pocztowy już od 12 miesięcy pozwala nadawcom śledzić swoje przesyłki

Podobną usługę, poszerzoną o aplikację do zarządzania korespondencją PAF Operator Pocztowy świadczy już od grudnia 2006r, . Firma stworzyła system informatyczny, który ułatwia klientom zarządzanie korespondencją nadawaną za jej pośrednictwem. Klienci, którzy korzystają z usług PAFu mają pełną kontrole nad swoją korespondencją: posiadają hasło i login do systemu, gdzie znajduje się baza ich adresatów. Po zalogowaniu na stronę otrzymują dostęp do różnego rodzaju statystyk: ile, jaką i gdzie wysłali korespondencję. Dzięki temu klienci panują nad kosztami przesyłek i w każdej chwili mogą odnaleźć w systemie konkretny list oraz sprawdzić jego historię nadania i ustalić miejsce pobytu wraz ze statusem. Usługa obejmuje zarówno zwykłe listy, jak również paczki przesyłane za pośrednictwem sieci PAF.

Źródło: PAF

OŚWIADCZENIE dotyczące wprowadzenie przez InPost nowej usługi śledzenia korespondencji on-line

W odpowiedzi na zarzuty stawiane przez PAF spółce InPost, wskazujące, że nie jest ona pierwszą na rynku firmą udostępniającą usługę śledzenia przesyłek informujemy, że informacje rozpowszechniane przez PAF są bezpodstawne.

W grudniu 2007 roku firma InPost jako pierwsza na rynku usług pocztowych udostępnia swoim Klientom możliwość śledzenia przesyłek on-line, za pośrednictwem strony internetowej www.inpost.pl. Z usługi tej może bezpłatnie skorzystać każdy Klient InPost, który nadał przesyłkę rejestrowaną. Możliwość śledzenia przesyłek za pośrednictwem InPost nie wymaga podpisywania dodatkowych umów – po wysłaniu korespondencji wystarczy wpisać numer nadawczy w zakładce „Śledź swoją przesyłkę” (http://inpost.pl/?id=247). Automatycznie każdy Klient otrzymuje informację zwrotną, na jakim etapie doręczania znajduje się wysłana korespondencja.

Zapewniamy, że InPost jest jedynym operatorem pocztowym, który oferuje tak skonstruowaną usługę wszystkim klientom – zarówno biznesowym, jak i indywidualnym – bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat, logowania się czy spełniania innych dodatkowych wymagań. Śledzenie przesyłek on-line przez InPost jest usługą standardową. Tym samym InPost – jako jedyna firma – oferuje szeroko dostępną usługę śledzenia przesyłek za pośrednictwem Internetu.

Na stronie www.paf.pl – jedynym oficjalnym źródle informacji o spółce – nie opublikowano informacji ani też instrukcji dotyczących bezpośredniego dostępu do śledzenie przesyłek on-line, tak jak ma to miejsce w przypadku firmy InPost. W związku z tym InPost po wprowadzeniu nowej usługi – jako pierwszy poinformował o możliwości skorzystania z systemu nadzorowania procesu doręczania korespondencji na szeroką skalę w cenie nadawanej korespondencji.

Informujemy zatem, że stwierdzenie, że InPost jest pierwszym operatorem pocztowym, który świadczy usługę śledzenia przesyłek na rynku pocztowym, jest zgodne z prawdą, a tego rodzaju usługa jest rewolucyjna i niespotykana do tej pory na rynku usług pocztowych.

Źródło: InPost