Integer.pl: Wzrost zysku o ponad 37%

„Cieszymy się, że mimo nieustających inwestycji w rozwój spółek zależnych – InPost i InPost Finanse –Integr.pl osiąga tak dobre wyniki finansowe. Przyjęta przez Grupę strategia – zakładająca przede wszystkim rozwój organiczny – przynosi wymierne efekty w postaci nowych, znaczących kontraktów. Współpracujemy już nie tylko z instytucjami komercyjnymi – wśród naszych Klientów coraz częściej pojawiają się także instytucje publiczne. Jest to niewątpliwie dowodem pokładanego w nas zaufania. Warto także podkreślić, że naszymi akcjonariuszami są tak znaczące fundusze inwestycyjne, jak: BZ WBK Asset Management oraz Union Investment TFI SA” – mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu Integer.pl.

Najważniejsze wydarzenia w Grupie w I kwartale 2008 roku:

Marzec 2008:

Podpisanie znaczącej umowy przez InPost. Wartość umowy, zawartej na czas nieokreślony, szacowana jest w okresie 36 miesięcy na ok. 20 mln zł

Uruchomienie 30 punktów InPost Finanse, świadczących usługi finasowo-ubezpieczeniowe. Obecnie działa już 40 Punktów Kasowych

Integer.pl laureatem konkursu „Jakość Roku 2007” w kategorii „Usługi”.

Luty 2008:

Rozpoczęcie współpracy Integer.pl z siecią hipermarketów Real. Wartość kontraktu wynosi około 3 mln zł

Uruchomienie kolejnych 8 Punktów Obsługi Klienta InPost.

„Strategia rozwoju przyjęta przez Grupę Integer.pl ma na celu zwiększanie wartości spółki dla akcjonariuszy i inwestorów. Jestem przekonany, że jej konsekwentna realizacja przyczyni się do dynamicznego rozwoju w kolejnych latach, a osiągane przez nas wyniki i ambitne plany pozwolą na formułowanie optymistycznych prognoz na przyszłość” – dodaje Rafał Brzoska.

Środki pozyskane z emisji akcji Grupa Integer.pl przeznacza na inwestycje w infrastrukturę dystrybucyjną i sprzętową w całej Polsce, intensyfikację działań na rynku usług pocztowych oraz w sektorze finansowo-ubezpieczeniowym, akwizycje oraz rozpoczęcie działalności na ukraińskim rynku przesyłek bezadresowych, jak również wzrost udziału w krajowym rynku. Spółka planuje także otwarcie dwóch nowych sortowni oraz własnego call center. Systematyczne uruchamianie nowych oddziałów jest pierwszym krokiem w realizacji zapowiadanej podczas debiutu strategii rozwoju spółki.

W ramach usprawniania i unowocześniania procesów logistycznych w grudniu 2007 roku InPost uruchomił rewolucyjny na polskim rynku pocztowym system śledzenia przesyłek. Jest to pierwsza w Polsce usługa pozwalająca kontrolować on-line – za pośrednictwem strony www.inpost.pl – proces doręczania listów. Usługa dostępna jest dla klientów biznesowych i indywidualnych. Nowatorski system jest niezwykle dogodny szczególnie dla osób korzystających z usług e-commerce.

Ponadto, w kwietniu 2008 roku, w związku z usprawnianiem komunikacji z klientami i zwiększaniem dostępności do rozwiązań informatycznych, InPost uruchomił m.inpost.pl – mobilną wersję serwisu internetowego www.inpost.pl. Rozwiązanie to przeznaczone jest przede wszystkim dla użytkowników telefonów komórkowych. Zastosowane przez firmę rozwiązania graficzne i techniczne pozwalają na szybki i tani transfer plików i tym samym łatwy dostęp do takich rozwiązań jak śledzenie wysyłanej korespondencji.