Integracja informatyczna Koncernu Energetycznego Energa SA

Zintegrowany System Informatyczny, składający się modułów systemu mySAP Business Suite, jest jednym z najważniejszych narzędzi konsolidacji Koncernu, powstałego z połączenia ośmiu niezależnie działających zakładów energetycznych, użytkujących dotychczas zróżnicowane systemy informatyczne.

Obecny etap budowy Zintegrowanego Systemu Informatycznego dotyczy w głównej mierze budowy rozwiązań wspomagających procesy dystrybucji, czyli dostarczania energii elektrycznej do klienta.

Nowoczesne zarządzanie wymaga szybkiego i łatwego dostępu do wielorakich danych – mówi Waldemar Bartelik, prezes Zarządu Energi. Lepszy obieg informacji pomiędzy pionami, obsługującymi różne obszary działalności koncernu oraz możliwość bardziej szczegółowej analizy różnych danych przyczynia się do podniesienia efektywności spółki, m.in. poprzez obniżenie kosztów i usprawnienie procesów biznesowych oraz decyzyjnych.

Zdaniem prezesa Bartelika Zintegrowany System Informatyczny wdrażany w Enerdze, pozwoli lepiej zarządzać spółką, co zwiększy jej konkurencyjność na rynku i w efekcie przyniesie korzyści klientom.

Celem zawartej umowy jest:

– wsparcie eksploatacji modułów finansowych (księga główna, zarządzanie środkami trwałymi, kontroling, zarządzenie majątkiem i zarządzanie środkami pieniężnymi) systemu mySAP Business Suite,

– stworzenie podstaw do wdrożenia innych, wybranych modułów informatycznych, wspierających procesy obrotu i dystrybucji energii elektrycznej (np. modułów remontowych, eksploatacyjnych, magazynowych, inwestycyjnych etc.),

– umożliwienie integracji danych, pochodzących z różnych aplikacji dziedzinowych w taki sposób, by można było zapewnić wymianę danych z aplikacjami finansowymi systemu SAP, jak również zasilać hurtownię danych (SAP BW), co umożliwi wykonywanie wszelkich analiz przekrojowych z danych Koncernu – w tym z danych historycznych, co w znakomity sposób ułatwi np. dostosowanie oferty Koncernu do potrzeb klientów.

Podpisana umowa zakłada dwuletni termin jej realizacji i jest ściśle powiązana z umową z 30 grudnia 2005 roku, która dotyczyła rozszerzenia wdrożenia modułów księgowego i finansowego mySAP Business Suite, działających w gdańskim oddziale Energi, na pozostałe jednostki organizacyjne Koncernu oraz konsolidacji posiadanych przez Energę odrębnych dotychczas licencji oprogramowania SAP i objęcie ich przez Prokom całościowym serwisem z jednym tzw. punktem kontaktu.

Na ujednolicenie systemu informatycznego przez firmę Prokom Software SA Energa przeznaczy łącznie 26,9 mln zł.