Inteligentny asystent Edward pomoże doradcom klienta ING

ING Bank Śląski zakończył pierwsze testy Edwarda czyli inteligentnego asystenta sprzedażowego, stworzonego przez krakowski start-up.

fot. Jaap Arriens/NurPhoto via ZUMA Press

Edward to inteligentny asystent w formie aplikacji mobilnej, która skraca czas doradców poświęcony na ręczne wprowadzanie danych i sprawdzanie informacji o relacjach z klientami. Edward dopasowuje się do istniejącego procesu sprzedaży i pozwala na automatyzację żmudnych czynności takich jak ustawianie przypomnień, tworzenie notatek. Edward przypomina także o zadaniach do wykonania, zwiększając efektywność pracowników średnio o 24%. Dodatkowo poprzez automatyzację procesu zbierania danych zwiększa wykorzystanie systemu do zarządzania relacjami z klientami.

Po raz pierwszy Edward „pojawił się” się w ING Banku Śląskim podczas cyklicznie organizowanych spotkań ze start-upami. Zanim jednak ING zdecydowało się na implementację rozwiązania przeprowadzono wewnętrzny pilotaż i badania z użytkownikami aplikacji – Doradcami Korporacyjnej Sieci Sprzedaży. Badania wyraźnie potwierdziły, że doradcy potrzebują narzędzia, które usprawni im kontakt z klientami, a także zautomatyzuje pracę z istniejącym systemem CRM.  W efekcie, bank przeprowadził kolejny etap dotyczący analizy aspektów technologicznych związanych m.in.: z możliwościami integracji.

Edward  będzie udostępniony dla doradców sieci korporacyjnej ING Banku Śląskiego w 3 kwartale 2019 roku.

„Przeprowadzone testy potwierdziły, że integracja Edwarda z systemem CRM ułatwia doradcom zarządzanie relacjami z klientem. Planujemy dalsze udoskonalanie narzędzia we współpracy z twórcami Edwarda” – powiedziała Joanna Błaszczyk Product Development Expert w ING Banku Śląskim.

„Jesteśmy otwarci na testowanie rozwiązań start-upów. Nowatorskie produkty i usługi jakie rozwijają mogą poprawiać naszą efektywność, wydajność oraz pozwalają nam na rozwój  nowych produktów i usług. Podejmując decyzję o współpracy zawsze potwierdzamy wartość rozwiązania dla naszych klientów” – powiedziała Małgorzata Jarczyk-Zuber, Chief Innovation Officer ING Banku Śląskiego.

Rozwiązanie powstało we współpracy z krakowską spółką 2040 Sp. z o.o., która stworzyła innowacyjne narzędzie dla działów sprzedaży – inteligentnego asystenta o imieniu Edward.

Źródło: ING