Inteligo testuje token GSM i kody SMS

Inteligo rozpoczęło testy nowych narzędzi służących do autoryzacji transakcji w bankowości internetowej. Wkrótce klienci banku będą zatwierdzać transakcje kodami generowanymi przez aplikację token zainstalowaną w telefonie komórkowym lub zwykłymi kodami SMS. Na razie narzędzia te dostępne są dla testerów korzystających z serwisu beta Inteligo.  

Z początkiem listopada ruszyły testy nowych narzędzi służących do autoryzacji transakcji w systemie bankowości internetowej Inteligo. Do testów trafiły kody SMS i aplikacja token, którą instaluje się w telefonach komórkowych. Dla „zwyczajnych” klientów Inteligo, czyli w podstawowej wersji konta, dostępne są na razie tylko karty zdrapki (TAN). Jeśli testy wypadną pomyślnie, nowe narzędzia trafią wkrótce do wszystkich klientów.

 

Kody SMS służące do autoryzacji transakcji w systemie bankowości internetowej, są już standardem w większości banków. Pod tym względem ruch Inteligo jest jedynie dopasowaniem oferty do rynkowego poziomu. Za krok do przodu można uznać natomiast aplikację token instalowaną w telefonie komórkowym. Takie rozwiązanie funkcjonuje obecnie chyba tylko w eurobanku, który wprowadził token GSM jako pierwszy, i od niedawna w Banku Pekao SA.

 

Token to aplikacja, która generuje kody do potwierdzania operacji w koncie Inteligo. Pełni także dodatkową funkcję – wzmacnia hasło logowania do serwisu transakcyjnego. Każdy kod wygenerowany przez token jest unikalny i powiązany tylko z jedną zleconą transakcją. Dodatkowo dostęp do aplikacji chroniony jest indywidualnym kodem PIN, który klient banku ustala sobie samodzielnie.

 

Token nie weryfikuje poprawności wprowadzonego PIN w procesie generowania odpowiedzi. Jeśli klient wprowadzi błędny PIN, token będzie generować błędne kody i hasła. I w takiej sytuacji nie będzie możliwe logowanie do konta i autoryzacja operacji. Trzykrotne wprowadzenie złego hasła do logowania kończy się zablokowaniem dostępu do konta. Nie ma więc większych obaw o wykorzystanie tokenu na skradzionym telefonie.

 

W przypadku tokena Inteligo na uwagę zasługuje jeszcze dopasowanie wyglądu tokena i całego serwisu mobilnego do standardu iPhone. Listę telefonów, na których działa aplikacja token Inteligo, można znaleźć TUTAJ.

 

iPhone / Nokia 5530

 

 

 

 

 

Inteligo testuje także wirtualne zdrapki dla iPhone:

 

 

 


Jak się dowiedzieliśmy w banku, testy nowych narzędzi potrwają około dwóch tygodni. Jeśli wypadną pomyślnie, bank wdroży nowe narzędzia do podstawowej oferty. Token przetestowaliśmy już na własnej skórze i działa bez zarzutu. Można się więc spodziewać, że dni zdrapek (tych tradycyjnych 🙂 są już policzone.

 

Token GSM i kody SMS to kolejne nowości wdrażane przez Inteligo od majowej reaktywacji. Bank testuje nowe rozwiązania wraz z grupą klientów, którym udostępnił w tym celu serwis beta.inteligo.pl. Obecnie dobiegają końca testy karty kredytowej, a opinie osób biorących udział w testach przełożą się na finalny kształt oferty. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy bank wdrożył już m.in. zaawansowaną wyszukiwarkę transakcji, wprowadził pożyczkę gotówkową online, lokatę z dzienną kapitalizacją odsetek i przeprowadził testy telefonów komórkowych z technologią zbliżeniową.

 

Przy tym natłoku wdrażanych nowości rzuca się w oczy pewien „technologiczny zastój” w PKO BP, czyli w banku do którego należy Inteligo. Wszystkie innowacje wprowadzane są do oferty internetowego banku, który obsługuje zaledwie około 650 tys. klientów. Tymczasem nowinki omijają PKO BP, który na koniec pierwszego półrocza prowadził około 5,5 mln ROR. Być może jest to jedną z przyczyn odpływu klientów, z którym kolos boryka się już od dłuższego czasu.

Źródło: PR News