Inteligo uruchamia serwis beta i testuje nową wyszukiwarkę

W ostatnich miesiącach Inteligo wyraźnie złapało wiatr w żagle. Od maja bank zdążył już odświeżyć warunki cenowe kont osobistych, udostępnił klientom pożyczkę gotówkową online, wprowadził lokaty z dzienną kapitalizacją odsetek i rozpoczął testy telefonów z technologią zbliżeniową. Teraz odpala testową wersję serwisu transakcyjnego z zaawansowaną wyszukiwarką transakcji. Z naszych informacji wynika, że już za tydzień ruszą testy kart kredytowych.

Inteligo przez długie lata było mocno zaniedbanym projektem. Podczas gdy inne banki systematycznie modyfikowały warunki i uzupełniały ofertę, należący do PKO BP internetowy bank pozostawał nieczuły na panujące trendy. W dobie darmowych banków internetowych, klienci nadal musieli płacić stałą opłatę za obsługę karty debetowej oraz za przelewy wykonywane przez internet i telefon. Brakowało też prostych produktów, jak pożyczka gotówkowa czy popularne ostatnio lokaty z dzienną kapitalizacją odsetek.

Dopiero w maju ruszyła lawina zmian. Na początek bank zdecydował się zmodyfikować ofertę cenową i dostosować ją do panujących na rynku standardów. Poinformował jednocześnie, że to dopiero początek działań mających na celu uczynienia z Inteligo najbardziej innowacyjnego banku internetowego. Chwilę później do testów trafiły pierwsze telefony z technologią NFC umożliwiające dokonywanie transakcji zbliżeniowych, o czym informowaliśmy jako pierwsi. Pod koniec maja bank udostępnił pożyczkę gotówkową online, a w lipcu zaoferował Dobolokatę, czyli lokatę z dzienną kapitalizacją odsetek.

Kolejnym pomysłem, który właśnie został wdrożony, jest testowa wersja systemu bankowości internetowej – beta.inteligo.pl. Bank chce, by grono 60 testerów wybranych spośród klientów banku, pomogło zaopiniować nowości wdrażane w systemie bankowości internetowej. Serwis BETA jest bliźniaczym serwisem transakcyjnym konta w Inteligo, ale pozwala korzystać z oferty i rozwiązań Inteligo przed ich premierą.

Pierwszą nowością, którą dostali testerzy do sprawdzenia na żywo, jest zaawansowana wyszukiwarka transakcji. Dotychczas klienci banku mogli filtrować informacje po numerach rachunków, typach transakcji, terminach oraz kwotach. Teraz zakres kryteriów poszukiwania został poszerzony o składniki opisu, obejmując słowa, cyfry i ich kombinacje. W testowej wersji wystarczy wpisać dowolny wyraz, by wyszukiwarka pokazała listę transakcji zawierających go w opisie. Można wpisać m.in. nazwę sklepu, w którym robiliśmy zakupy, tytuł zleconego przelewu lub miasto, w którym płaciliśmy kartą.

Dodatkowo można wybierać tryb filtrowania: historia rachunku może być przeszukana pod kątem wszystkich podanych, części podanych słów lub z ich wyłączeniem. Użytkownik może wyszukiwać transakcje od momentu, kiedy założył rachunek, bo w serwisie dostępna jest pełna lista transakcji.

 

Wyszukiwarka nie jest skomplikowana i działa w prosty, intuicyjny sposób. Wystarczy jedynie wpisać dowolną frazę jak w standardowej wyszukiwarce internetowej, np. Google. O ile się nie mylę, takie rozwiązanie nie było dotychczas stosowane w innych bankach. Niektóre instytucje udostępniają podobne wyszukiwarki, ale o nieco bardziej ograniczonej funkcjonalności. Na przykład Meritum Bank pozwala wyszukiwać transakcje po tytule przelewu.

Inteligo zapowiada, że od momentu uruchomienia serwisu beta.inteligo.pl kolejne nowości będą w pierwszej kolejności testowane przez wybranych klientów, a dopiero później udostępniane szerokiemu gronu odbiorców. Dotychczas taki sposób nie był chyba stosowany na szerszą skalę przez banki. Opinie testerów mają być dla Inteligo wskazówką, czy dany produkt rozwijany jest w dobrym kierunku.

Z naszych informacji wynika, że kolejnym produktem, który trafi do testów, będzie karta kredytowa. Testy plastików rozpoczną się już w przyszłym tygodniu. Wprowadzenie do oferty karty kredytowej może być prawdziwą rewolucją dla Inteligo, bo bank pozostaje jedną z nielicznych instytucji, które nie oferują jeszcze takiego produktu. Inteligo planuje do końca 2012 roku wydać 300 tys. kart kredytowych. Do tematu wrócimy, gdy poznamy szczegóły nowej oferty.

Źródło: PR News