Inter Partner Assistance: certyfikowane działania w kryzysie

Członkowie sztabu kryzysowego Inter Partner Assistance uzyskali certyfikat uprawiający do działania w wojewódzkich sztabach kryzysowych podczas szkolenia zorganizowanego przez Instytut Ratownictwa Medycznego. Było ono skierowane do członków służb ratowniczych i dotyczyło zasad, procedur i mechanizmów działań ratunkowych w czasie sytuacji kryzysowych. Zespół Inter Partner Assistance biorący udział w tym szkoleniu odpowiada na co dzień za organizację pomocy w sytuacjach kryzysowych w Polsce i za granicą, w tym również za organizację pomocy w wypadkach masowych. Potwierdzenie jego kompetencji i profesjonalizmu przez publiczne służby ratownicze jest dużym wyróżnieniem.

Szkolenie w Instytucie Ratownictwa Medycznego składało się zarówno z części teoretycznej jak i praktycznej. Część pierwsza dotyczyła zasad zarządzania kryzysowego, w tym zwłaszcza komunikacji pomiędzy poszczególnymi służbami, podziału obowiązków i kolejności działań. Dzięki temu członkowie sztabu kryzysowego Inter Partner Assistance mogli dopracować optymalną organizację współpracy ze służbami ratowniczymi. Część praktyczna polegała z kolei na działaniu w symulowanej sytuacji kryzysu. Wszystkie służby musiały tu połączyć swoje siły, by pomóc ofiarom wypadku autokarowego.

Doświadczenia z tego szkolenia wzbogaciły wiedzę zdobytą przez nas w codziennej pracy oraz doskonale uzupełniły wewnętrzne szkolenia – mówi Sonia Kostyszyn, Manager Grupy Medycznej Inter Partner Assistance – Przykład pozorowanego wypadku autobusowego, w jakim uczestniczyliśmy podczas części praktycznej szkolenia, jest bardzo zbliżony do realiów naszej pracy. W te wakacje udzielaliśmy pomocy poszkodowanym w takich sytuacjach poza granicami Polski i wiemy, jak ważna jest dobra współpraca z władzami i miejscowymi służbami medycznymi.

Oprócz udziału w szkoleniach zewnętrznych zespół kryzysowy Inter Partner Assistance stale szlifuje swoje umiejętności pod okiem niekwestionowanego autorytetu w dziedzinie „crisis management” – Generała Dominique’a Delort’a. Zdobywał on swoje bogate doświadczenia koordynując największe działania antykryzysowe z udziałem francuskiej armii. Teraz udziela wsparcia wszystkim filiom AXA Assistance na świecie (w tym Inter Partner Assistance w Polsce). W ramach tej współpracy Dominique Delort stworzył metodologię działań antykryzysowych, odpowiada za jej wdrożenie, szkolenia pracowników i przeprowadzanie okresowych symulacji kryzysowych wraz z lokalnymi zespołami.