Interaktywna promocja sprzedaży w Raiffeisen Leasing

Za zdefiniowanie założeń strategicznych promocji, jej wdrożenie i realizację odpowiedzialne są dwie firmy – WebService i Arteria.

Celem prowadzonej akcji promocyjnej jest budowa wizerunku Raiffeisen Leasing oraz komunikacja do grupy docelowej unikalnych elementów oferty. Bezpośrednim celem działań jest jednak wygenerowanie dodatkowej sprzedaży produktów finansowych w grupie docelowej. Jako narzędzia promocji wykorzystane zostały zintegrowane narzędzia marketingu bezpośredniego tj. direct mail, infolinia, SMS, aktywny telemarketing i webmarketing (kampania reklamowa i serwis www.promocja.rl.com.pl).

– Projektując kampanie promocyjną posiadanych przez nas produktów koncentrowaliśmy się na wykorzystaniu najefektywniejszych narzędzi marketingu bezpośredniego. Dlatego zdecydowaliśmy się na wykorzystaniu Internetu i telemarketingu jako wiodących technik promocyjnych – mówi, Marek Balawejder, Dyrektor Departamentu Marketing i PR w Raiffeisen Leasing – Już w połowie trwania kampanii ponad dwukrotnie przekroczyliśmy planowane efekty. To duży sukces – dodaje.

WebService opracował i przeprowadził wszystkie działania w Internecie, w tym kampanię reklamową i wdrożenie promocyjnego serwisu WWW, podczas gdy Arteria odpowiedzialna jest za komunikację z potencjalnymi klientami (aktywny telemarketing, infolinia), zarządzanie przekazywaniem leadów do terenowych struktur sprzedaży, monitorowaniem raportowania pracy terenowej struktury sprzedaży poprzez aplikację intranetową oraz zarządzanie bazą danych.

-We wspólnym projekcie bardzo dobrze udało się połączyć różne kompetencje dwóch firm, które specjalizują się w programach komunikacyjnych – mówi Łukasz Szymula, Członek Zarządu WebService – Efekt synergii naszych działań istotnie wpłynął na realizację projektu w wyjątkowo krótkim czasie i osiągnięcie zakładanych celów ilościowych już w połowie trwania kampanii – dodaje Wojciech Bieńkowski, Członek Zarządu Arterii.

Raiffeisen-Leasing Polska S.A. należy do austriackiej Grupy finansowej Raiffeisen, która jest największą prywatną grupą finansową w Austrii. W jej skład, oprócz banków, wchodzą towarzystwa ubezpieczeniowe, kasy budowlane, fundusze powiernicze i inwestycyjne, spółki zarządzające aktywami, instytucje doradcze, handlowe, factoringowe i spółki leasingowe. Dzięki ścisłej koordynacji prac tych instytucji, klienci grupy Raiffeisen mają zapewnioną wszechstronną obsługę finansową. Raiffeisen-Leasing Polska SA oferuje profesjonalne produkty leasingowe: leasing samochodów, leasing maszyn i urządzeń, sprzętu biurowego i nieruchomości. Jest jednocześnie jedynym dystrybutorem kredytu samochodowego Raiffeisen Bank Polska S.A.

Arteria powstała w 1998 roku. Głównym obszarem działalności firmy są rozwiązania dla firm wspierające sprzedaż oraz zarządzanie relacjami z klientami. Wykorzystywane zasoby (terenowe zespoły sprzedaży, Contact Center, bazy danych, platforma CRM) umożliwiają precyzyjne prowadzenie projektów w oparciu o bieżący nadzór, raportowanie, prognozy i ocenę efektów. Firma zatrudnia 120 osób. Główni Klienci Arterii to: AIG Polska, Amplico Life, Raiffeisen Bank, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, DAF Trucks Poland, Pizza Hut, KFC i Aster. Arteria należy do Nova Communications Group, do której należą również: Agencja reklamowa Polymus, agencja reklamowa Red8, Synergy – agencja strategii marketingowych, agencja Ciszewski Public Relations, Program – firma zajmująca się dystrybucją kanałów telewizyjnych, Comtica – firma produkująca oprogramowanie CRM, oraz młodzieżowa telewizja interaktywna – 4fun.tv. Więcej informacji: www.arteria.pl i www.nova-cg.com

WebService (www.webservice.pl) jest firmą nowych technologii, należącą do Grupy SOLIDEX (www.solidex.com.pl) – jednej z wiodących spółek IT w Polsce. WebService dostarcza strategiczne i technologiczne rozwiązania z zakresu nowych technologii, w tym w szczególności: portale korporacyjne, systemy zarządzania treścią, rozwiązania wspierające marketing i sprzedaż (e-marketing, e-commerce) oraz analizy i doradztwo. WebService zrealizował do tej pory ponad 300 projektów marketingowych, konsultingowych i technologicznych, obsługując między innymi: AIG PTE, Amplico Life, CitibankHandlowy, Grupa Żywiec, Grupa Maspex, McDonald’s, Michelin, Microsoft, Multibank, Panasonic, Pekao S.A., PTC Era, Rettig Heating, Unilever i Tchibo. WebService działa od 1996 roku i jest laureatem ponad 20 nagród i wyróżnień w konkursach branżowych.