Z raportu Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2006 r. w przekazach mediowych na doniesienia internetowe powoływano się 120 razy, z czego 46 razy – na informacje publikowane na stronach portalu INTERIA.PL. Kontekst, w którym najczęściej cytowano w tym okresie wiadomości pochodzące z INTERIA.PL to: „ciekawostki”, ”życie towarzyskie” oraz „ekonomia, rynek, finanse”. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także informacje z kategorii: „polityka polska”, „wydarzenia na świecie” i „nauka, technologie”.
W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów, podsumowującym 2005 r., INTERIA.PL uplasowała się na drugim miejscu wśród najchętniej cytowanych portali internetowych. Na wiadomości zamieszczane w ubiegłym roku w portalu powołano się w mediach 562 razy.
Instytut Monitorowania Mediów w każdym miesiącu analizuje wszystkie przekazy, w których ich autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 500 tytułów prasowych, 8 stacji telewizyjnych oraz wybrane programy 9 rozgłośni radiowych.