INTERIA.PL zwiększa zysk o 143% po trzech kwartałach 2006 r.

W samym trzecim kwartale 2006 r. INTERIA.PL wygenerowała zysk netto w wysokości ponad 1 mln zł, o 39% wyższy niż w Q3 2005 r. W Q3 2006 r. przychody ze sprzedaży były wyższe o 29% niż w analogicznym okresie 2005 r. i osiągnęły blisko 12 mln zł.

„Uważamy wyniki spółki za pierwsze trzy kwartały br. za bardzo dobre. INTERIA.PL osiągnęła je pomimo sezonowości sprzedaży w branży reklamowej. Do końca roku będziemy koncentrować się na utrzymaniu dynamiki wzrostu przychodów i rentowności spółki” – mówi Grzegorz Błażewicz, prezes INTERIA.PL „Kluczowym zadaniem nowego zarządu będzie również dalsza poprawa w zakresie wdrażania nowych produktów i usług. Do końca roku pojawią się nowe ciekawe propozycje ze strony portalu. Podtrzymujemy, że pragniemy zostać portalem numer jeden dla młodych Polaków, opierając się o rozwój usług społecznościowych, komunikacyjnych i dostarczając jak największej ilości własnych autorskich treści, w tym treści multimedialnych, wykorzystując nowe kanały dystrybucji.”

Największy udział w przychodach ze sprzedaży ma reklama internetowa, której wartość po trzech kwartałach 2006 r. zamknęła się kwotą 27,2 mln zł. Utrzymuje się też wysoka dynamika wzrostu przychodów z działalności e-commerce, która po trzech kwartałach br. wyniosła 74% w stosunku do wartości osiągniętej w analogicznym okresie 2005 r.

Po trzech kwartałach br. zysk EBITDA osiągnął wartość 7,5 mln zł (wzrost o 52% z 4,9 mln zł w tym samym okresie 2005 r.), a marża EBITDA – 20,1% (w porównaniu do 18,8% po 3 kwartałach 2005 r. i 15,8% w całym 2005 r.). Rentowność operacyjna spółki wynosi 12,3%, w porównaniu do 7,2% w analogicznym okresie 2005 r.