Jedna z największych oraz najdłużej działających organizacji biznesowych typu non profit na świecie, skupiająca ekspertów ds. komunikacji w biznesie – International Association of Business Communicators (IABC) – otworzyła swój oddział w Polsce.
IABC zostało założone w 1970 r. Obecnie zrzesza blisko 17,000 ekspertów w dziedzinie komunikacji w biznesie z ponad 80 krajów. Członkowie IABC pracują w najbardziej prestiżowych korporacjach i firmach konsultingowych reprezentując w ponad połowie firmy z listy Fortune 500 oraz Fortune 100. Są to osoby odpowiedzialne za opracowanie i realizację wewnętrznej i zewnętrznej strategii komunikacji dla korporacji, rządów, organizacji non-profit, instytucji edukacyjnych i firm konsultingowych na całym świecie.
Organizacja dostarcza wiedzę, umożliwia dostęp do informacji, najnowszych analiz oraz raportów z całego świata. Dzięki specjalnym programom akredytacyjnym, szkoleniom oraz konferencjom poświęconym wykorzystaniu najnowszych narzędzi do analizy efektywności działań komunikacyjnych, wspiera przedsiębiorstwa w realizacji celów biznesowych.
– Jednym z naszych podstawowych zadań jest wskazanie managerom, w jak istotnym stopniu działania komunikacyjne przekładają się na osiąganie celów biznesowych firmy. Na początku chcemy skupić się na nagłośnieniu roli, jaką odgrywa komunikacja w szeroko pojętym biznesie oraz wskazać innowacyjne metody wykorzystania właściwej polityki komunikacyjnej we wszystkich obszarach działalności firm – powiedziała Justyna Piesiewicz.
Mimo, że IABC zostało założone w Stanach Zjednoczonych, organizacja zaczyna odgrywać coraz większą rolę w Europie i na Bliskim Wschodzie. Liczba ekspertów zrzeszonych w regionie Europy stale rośnie i obecnie do IABC/Europe Middle East należy ponad 600 specjalistów w dziedzinie komunikacji w biznesie, tj. osób zajmujących się: marketingiem, Public Relations, sprzedażą, rozwojem biznesu, zarządzaniem kadrami czy IT.
Jednym z filarów działalności IABC w Polsce będzie również organizacja cyklu spotkań biznesowych i konferencji. Zostaną one poprzedzone badaniami wśród prezesów, członków zarządów i głównych specjalistów odpowiedzialnych za marketing i komunikację z firm działających w różnych branżach.
W opinii Haliny Frańczak, Dyrektora ds. Marketingu i PR na Polskę i Kraje Nadbałtyckie w Deloitte, Członka Honorowego i Rady Programowej IABC/Poland: „Wejście prestiżowej międzynarodowej organizacji do Polski, to ogromna szansa dla firm działających na polskim rynku na wprowadzenie standardów, narzędzi i rozwiązań w zakresie komunikacji biznesowej znanych i sprawdzonych w krajach rozwiniętych. Mogą one przyczynić się do optymalizacji funkcjonowania biznesu dzięki dojrzalszemu wykorzystaniu potencjału komunikacji w biznesie. Mam nadzieję, że obecność w Polsce stowarzyszenia IABC przyczyni się do zrozumienia szczególnie roli komunikacji w procesach biznesowych wśród rodzimych firm. Deloitte na pewno będzie aktywnie uczestniczyć w działalności IABC w Polsce.”
Piesiewicz dodaje: „Niestety zarządy firm często popełniają błędy, obcinając w pierwszej kolejności wydatki na komunikację, która ich zdaniem nie przekłada się bezpośrednio na sprzedaż. Tym czasem rola sprawnej komunikacji biznesowej w dzisiejszych czasach jest szczególnie istotna. Mamy nadzieję, że dzięki naszym działaniom takie podejście ulegnie zmianie”.
/IABC Poland
Źródło: ComPress SA