Internauci są bardziej zadowoleni z życia, więcej zarabiają, częściej angażują się w życie społeczne i mają bardziej sprecyzowane poglądy polityczne – wynika z raportu „Portret internauty”, wspólnego projektu badawczego CBOS i Gazeta.pl
Polska musi walczyć z wykluczeniem cyfrowym – pisze o wynikach badania „Gazeta Wyborcza”, będąca głównym partnerem prasowym projektu („Polska A – w internecie, Polska B – tylko w realu”, 2 marca 2009)
Przeprowadzone analizy pokazują znaczenie podziału cyfrowego jako niezależnej cechy różnicującej społeczeństwo polskie. Ujawnia się on szczególnie wyraziście, kiedy kontrolując wpływ wieku porównujemy do siebie opinie internautów i nie-internautów. Niezależnie od wieku, użytkownicy internetu są bardziej zadowoleni niż nieobecni w internecie, mają odmienne poglądy polityczne. Niejednokrotnie młodzi internauci i seniorzy korzystający z sieci mają ze sobą więcej wspólnego niż osoby w podobnym wieku, lecz różniące się kompetencjami cyfrowymi.
Do wyników odnieśli się eksperci zaangażowani w takie projekty badawcze jak Diagnoza Społeczna, Megapanel PBI/Gemius, Diagnoza Internetu oraz inne badania polskich internautów prowadzone w ostatnich latach m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN. Wyniki badania skomentowali praktycy z branży interaktywnej. Z komentarzami ekspertów dyskutować można na Wyborcza.pl
Pobierz raport „Portret Internauty”
Źródło: Agora S.A.