Telogic, lider w Europie z branży Mobile Virtual Network Enabler (MVNE) wszedł na polski rynek we wrześniu ubiegłego roku. Firma Telogic Poland Sp z o.o. zamierza stać się wiodącym dostawcą usług MVNE w Polsce. Telogic Poland umożliwi firmom oferowanie usług telefonii komórkowej, przy użyciu infrastruktury istniejących operatorów (Mobile Network Operators – MNO). Jednocześnie zapewni swoim klientom wszystkie potrzebne do tego usługi i technologie, takie jak: umowy z operatorem, zarządzanie kartami SIM, biling, obsługę klienta, CRM czy przenoszenie numerów.
Po kilku miesiącach badania naszego rynku, Telogic wybrał na lokalnego partnera giełdową spółkę Internet Group. O wyborze zadecydowała silna pozycja IGroup na rynku reklamy, a także jej doświadczenia w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii jako narzędzi marketingowych. W ten sposób operatorzy wirtualni (MVNO) zyskają kompleksowe rozwiązanie do sprzedaży swoich usług mobilnych.
Igroup jest w posiadaniu największej polskiej grupy firm świadczących usługi typu Business Process Outsourcing (BPO) wykorzystującej narzędzia call center. Grupa posiada 1000 stanowisk call center, co gwarantuje skuteczną obsługę klientów, wszystkich procesów związanych ze sprzedażą usług MVO, monitoringiem należności czy prowadzeniem programów retencyjnych.
Firma Telogic podjęła swoją decyzje kierując się silną pozycją Igroup na rynku reklamy i doświadczenie w użyciu nowoczesnych technologii jako narzędzi marketingowych. W ten sposób usługi MVNO zyskają nowe możliwości, pozytywnie wpływające na sprzedaż usług telefonii mobilnej.
Dziś wirtualni operatorzy komórkowi świadczą tradycyjne usługi telekomunikacyjne, takie jak połączenia głosowe, SMS, MMS, roaming. Jednak głównym ich celem jest wykorzystanie sieci do własnych celów marketingowych (sprzedaż produktów, promocje, pozyskiwanie nowych klientów). MVNO to doskonały sposób na pozyskiwanie i utrzymywanie klientów np. znanych i cenionych marek. Do tego właśnie potrzebny jest ekspert rynku reklamy, jakim jest Internet Group. Spółka posiada nie tylko wiedzę w zakresie sposobów dotarcia do konsumenta czy prowadzenia efektywnych kampanii reklamowych w nowoczesnych mediach. Może również wesprzeć cały proces biznesowy operatorów.
Telogic posiada swoją centralę w Kopenhadze i jest największą firmą typu MVNE w Europie, która uruchomiła już 20 operatorów MVNO w pięciu krajach. Telogic dostarcza usługi w zakresie telefonii komórkowej, stacjonarnej i szerokopasmowego dostępu do internetu i jest pośrednikiem między operatorami a firmami typu MVNO. Może się nim stać każda firma posiadająca swoją markę, dużą bazę swoich klientów, lub operator telefonii nie posiadający infrastruktury mobilnej. Telogic pozwala MVNO skupić się na sprzedaży i marketingu, bez konieczności zajmowania się sprawami telekomunikacyjnymi.
IGroup skupia pod jednym szyldem wyspecjalizowane spółki z obszaru marketingu, mediów i nowych technologii. Między tak sprofilowanymi spółkami zachodzi synergia biznesowa – spółki korzystają nie tylko z własnego know-how, ale budują wspólną bazę klientów, którym świadczą szereg różnorodnych usług z portfela Grupy.
IGroup jest obecny wszędzie tam, gdzie należy szukać zysków. W oparciu o spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej, skupione w pięciu strategicznych filarach, IGroup tworzy wyjątkową ofertę. Spółka jest bowiem ekspertem w dziedzinie mediów, szczególnie internetowych – dotyczy to ich planowania i zakupu. Swoje doświadczenia IGroup wykorzystuje przy tworzeniu – wpisującego się w trend Web 2.0 – projektu Pino – serwisy społecznościowe, telewizja interaktywna. Spółka oferuje także rozwiązania dla biznesu, które na co dzień redukują koszty bądź ułatwiają prowadzenie interesów. Dzięki IGroup producenci i usługodawcy mogą skupić się na swojej działalności – Spółka wspiera przedsiębiorców w wielu procesach biznesowych, wykorzystując zaawansowane narzędzia marketingowe, umiejętności sprzedażowe i nowoczesne rozwiązania.
INTERNET GROUP S.A. jest spółką notowaną na GPW od 1996 roku. Od maja 2007, po połączeniu z CR Media Consulting, jest grupą kapitałową działającą w obszarze rynku mediów, marketingu i usług dla biznesu.