Internet Standard nagradza Człowieka Internetu oraz Firmę Internetu 2004 roku

W uznaniu zasług uczestników rynku internetowego w 2004 roku przyznane zostały cztery specjalne nagrody:

-Człowiek Internetu w Polsce (głosami przedstawicieli e-rynku),

-Człowiek Internetu w Polsce (głosami redakcji Internet Standard)

-Człowiek Internetu na świecie (głosami redakcji Internet Standard oraz przedstawicieli branży)

-Firma Roku 2004 (głosami redakcji Internet Standard)

Nagrody Człowieka Internetu 2004 przypadły czterem postaciom. W kategorii świat na ten tytuł, zarówno zdaniem e-branży jak i Internet Standard, najbardziej zasłużyli założyciele Google`a: Lary Page i Sergey Brin. Nagroda została przyznana za styl prowadzania e-biznesu. W Polsce nagrodą Człowiek Internetu 2004 branża internetowa wyróżniła Dominika Kaznowskiego, wiceprezesa IAB Polska, za promocję nowego medium poprzez organizowanie wielu ważnych akcji (m.in. „Internet też medium” oraz „Pomelo do celó”).

Zdaniem redakcji Internet Standard tytuł Człowieka Internetu 2004 roku należy się Tomaszowi Jażdżyńskiemu byłemu prezesowi Interii w uznaniu za śmiały pomysł rozwoju portalu. Tytuł Firmy 2004 roku redakcja Internet Standard przyznała o2.pl, które w minionych 12 miesiącach nie tylko skutecznie adaptowało światowe trendy do polskich realiów, ale również ustanawiało nowe kierunki rozwoju na krajowym rynku.

Gratulacje dla zwycięzców

„Ponad 50% wzrost reklamy internetowej, pierwsze zyski i dodatnie wskaźniki EBIDTA spółek internetowych – tym żyła polska branża internetowa w minionym roku” – zaznacza Anna Meller, redaktor prowadzący Internet Standard – „Tym samym w tym niezwykłym roku postanowiliśmy po raz pierwszy nagrodzić tych, którzy wyróżnili się najbardziej. Tytuł Człowieka Internetu oraz Firmy Internetowej będziemy odtąd przyznawać cyklicznie tak, by najbardziej znaczące osiągnięcia nie odeszły zbyt szybko w niepamięć. A wiele wskazuje na to, że 2005 będzie kolejnym rokiem obfitującym w ważkie zmiany na internetowej scenie.”

Internet Standard wyróżnił również Tomasza Kolbusza, byłego prezesa Onet.pl za wyniki finansowe portalu oraz ekspansję spółki na rynku; a także Macieja Grabskiego i Jacka Kawalca za walkę o budżety dla WP.pl w najtrudniejszym dla spółki momencie, alians portalu z telewizją, serwisem Allegro oraz obecną kondycję firmy.

„W grudniu 2004 roku z nowego medium po raz pierwszy skorzystało ponad 8 mln internautów. Rosnący rynek oraz silniejsza konkurencja zaowocowały dynamicznym rozwojem całej branży, rozwój ten nie byłby jednak możliwy bez prawdziwych wizjonerów tych którzy swoimi pomysłami, energią i wolą walki napędzają nowy biznes. W uznaniu ich zasług i osiągnięć Internet Standard po raz pierwszy przyznał tytuły Człowieka oraz Firmy Roku” – uważa Michał Kreczmar, wydawca serwisów online w International Data Group Poland S.A.

„Internet Standard to najważniejszy serwis branżowy Nowej Gospodarki – mówi Dariusz Sokołowski” – szef sprzedaży online w IDG Poland S.A. – „dlatego szczerze gratuluję zwycięzcom! Konkurencja na tym polu jest ogromna, pieniędzy na finansowanie projektów internetowych wciąż jest za mało – tym bardziej więc należy pogratulować tym, którzy konsekwentnie prowadzą swoją działalność z sukcesem. Wszystkim w tym roku bardzo pomagały działania IAB związane z upowszechnieniem wiedzy na temat reklamy internetowej, która jest podstawowym źródłem wpływów dla większości witryn. Mam nadzieję, że nagroda Standarda przyczyni się do jeszcze dynamiczniejszych działań IAB w tym roku” – dodaje.

*** 

Internet Standard – magazyn Nowej Gospodarki prowadzony przez wydawnictwo International Data Group Poland S.A. od 2000 roku. Kierowany do osób zajmujących się internetowym biznesem oraz tych, którzy interesują się tematyką związaną z nowym medium. Od początku „bańki dotkomowej” bez kompromisów i PR-u opisuje oraz komentuje rozwój rynku oraz sukcesy, czy porażki jego uczestników. Miesięcznie serwis online Internet Standard odwiedza ponad 160 tys. internautów (wg danych  gemiusAudience).

International Data Group Poland S.A., polski oddział największego na świecie, międzynarodowego koncernu wydawniczego w branży komputerowej – International Data Group – wydającego 300 czasopism w 80 krajach świata. W Polsce IDG Poland wydaje tygodnik Computerworld, wraz z Raportami Computerworld (między innymi Computerworld TOP 200 – Polski Rynek Informatyczny i Telekomunikacyjny), magazyn kadry zarządzającej CXO, miesięcznik PC World Komputer wraz z wydaniami specjalnymi PC World Komputer Extra i PC World Komputer Special, miesięczniki NetWorld, Digit, Kino Domowe DVD, Zoom oraz serwisy online Internet Standard, IT Partner, serwis rekrutacyjny dla branży IT JobUniverse, Informator IT, Fotografia, CyberJoy, Cyber. International Data Group Poland S.A. jest również twórcą pierwszego polskiego portalu IT – IDG.pl.