Internetowa strategia reklamowa PKO Banku Polskiego

Stała obecność PKO BP w Internecie jest kontynuacją wzmożonych działań największego polskiego banku w sieci i odsłania przed nim wachlarz ogromnych możliwości. Opracowanie tego unikalnego projektu e-marketingowego trwało kilka miesięcy, ponieważ przedsięwzięcie zostało zaplanowane jako działanie długoterminowe i wymagało dokładnych przygotowań.

PKO Bank Polski w Twoim ulubionym serwisie

Na stronach kilkunastu najpopularniejszych portali i serwisów informacyjnych oraz pasaży i witryn nieruchomości prezentowana jest kompleksowa oferta banku. A w niej m.in. informacje o kredytach, rachunkach, kartach płatniczych i kredytowych, lokatach. Wszystkie wiadomości produktowe podzielone są według kryterium grupy docelowej. Ofertę dla siebie znajdzie tu młodzież, studenci, klienci indywidualni, klienci bankowości prywatnej i korporacyjnej oraz małe i średnie przedsiębiorstwa.

PKO Bank Polski Blisko Ciebie

Projekt ma za zadanie przeniesienie aktywnej promocji na najpopularniejsze pasaże i centra finansowe w sieci, a tym samym przybliżenie oferty banku potencjalnym klientom. Pozwala to realizować cele zasięgowe i sprzedażowe, które byłyby niemożliwe do osiągnięcia w inny sposób.

PKO Bank Polski to dla Bankier.pl bardzo ważny partner, dlatego tym bardziej cieszy nas nawiązana współpraca. Dzięki niej największy polski bank zyska możliwość prezentacji swojej oferty w Centrum Finansowym Bankier.pl, a użytkownicy portalu, oprócz ponad 40 dotychczasowych produktów i usług finansowych, będą mogli wybierać także spośród bardzo szerokiej gamy produktowej PKO Banku Polskiego – mówi Waldemar Wysowski, Dyrektor Sprzedaży Produktów Finansowych Bankier.pl SA.

Potencjalny Klient banku korzystając z Internetu, może spotkać się z przekazem reklamowym na kilkudziesięciu różnych stronach. O ofercie przeczyta na kilkunastu z nich. Korzyści skali i wynikająca z nich maksymalizacja kontaktów pozwalają na aktywniejsze przyciągnięcie użytkowników do witryny PKO Banku Polskiego.

Obecność PKO BP to znaczące rozszerzenie oferty produktów bankowych prezentowanych w naszym serwisie. Z naszego punktu widzenia obecność największego banku polskiego podniesie atrakcyjność pasażu dla użytkowników – mówi Piotr Kowalczyk, produkt manager w Onet.pl

Co więcej poszczególne portale pośredniczą także w sprzedaży produktów hipotecznych, co znacznie ułatwia internautom skorzystanie z oferty banku. Stała obecność w sieci będzie również wspierana przez dodatkowe, cykliczne kampanie reklamowe, związane z promocyjnymi produktami i usługami banku. Okresowe nasilanie działań będzie spójne z analogicznymi kampaniami realizowanymi w mediach offline’owych.

Bankowość w Polsce poszukuje nowych sposobów dotarcia do Klienta – mówi Marek Kłuciński, Dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji PKO Banku Polskiego – W Internecie tkwią bardzo duże możliwości, które obecnie są wykorzystywane w ograniczonym stopniu. Koncepcja stałej obecności w Internecie została przygotowana nie tylko z myślą o prezentacji oferty w najważniejszych miejscach w sieci, ale również z możliwością wykorzystania Internetu jako kanału sprzedaży produktów bankowych. Jest to kolejne działanie świadczące o otwarciu na nowoczesne rozwiązania największego polskiego banku. W ten sposób PKO Bank Polski po raz kolejny podejmuje nowe wyzwanie, wskazując jednocześnie kierunek rozwoju sektora bankowego w Polsce.

PKO Bank Polski w Twoim komputerze

Uruchomienie projektu poprzedzone zostało szczegółowymi analizami i badaniami. Proces wdrożenia trwał kilka ostatnich miesięcy i jest to jeden z najważniejszych projektów e-marketingowych zrealizowanych w polskiej sieci w 2004 r. – mówi Krzysztof Andrzejczak, Dyrektor Marketingu Agencji HYPERmedia – Internet staje się jednym z podstawowych kanałów dystrybucji produktów finansowych. Zdaje się to dostrzegać również środowisko bankowe. Działania PKO Banku Polskiego zmierzają do maksymalnego wykorzystania potencjału drzemiącego w medium internetowym. Koncepcja stałej obecności stanowi jeden z kluczowych elementów realizacji tego celu.

Obecnie wyraźnie widać, ze wprowadzenie rok temu usługi konsultingu zaczyna procentować. Dzięki temu budujemy istotną wartość dla naszych klientów, która przekłada się na ich przewagę rynkowa a skuteczność tych działań cieszy nas najbardziej – mówi Sławomir Stępniewski, Prezes HYPERmedia

Koncepcja stałej obecności w Internecie jest kolejnym projektem realizowanym dla PKO Banku Polskiego, który już od kilku lat jest kompleksowo obsługiwany przez agencję HYPERmedia. Wśród wielu wcześniejszych prac agencji znajduje się także „Elektroniczny Doradca”, który w ubiegłym roku został nagrodzony prestiżową „Złotą strzałą”, czy serwis olimpijski na stronach Wirtualnej Polski, którego patronem jest PKO Bank Polski.