ING Bank Śląski zaprosił do akcji #zdalnidopomocy znanych twórców internetowych. Pokazują tym mniej zdalnym jak ogarnąć sprawy w internecie, bez wychodzenia z domu.
Według badania COVID-19 Monitor rośnie zainteresowanie Polaków korzystaniem z sieci. Z jednego z najpopularniejszych serwisów społecznościowych korzystało aż o 34% więcej Polaków w stosunku do poprzedniego miesiąca. Aż 77 % badanych preferowało również płatności bezgotówkowe.* Jednocześnie ponad połowa Polaków deklaruje chęć korzystania z bankowego serwisu internetowego a aż 66% korzysta lub zamierza korzystać z płatności kartowych i aplikacji**. W ING wspieramy ten trend ale nie chcemy też aby ktokolwiek czuł się wykluczony. Wiemy, że internetowi właśnie teraz mogą pomóc tym mniej zdalnym. Dlatego do naszej akcji #zdalni do pomocy zaprosiliśmy znanych twórców i youtuberów. W naturalny sposób pokazują, jak być samodzielnym w świecie internetowym. Inspirują również innych do bycia pomocnym nawet jeśli jesteśmy daleko – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
W akcji #zdalnidopomocy ING zachęca do wspierania tych, którzy gorzej odnajdują się w internetowej rzeczywistości. Podpowiada jak nauczyć ich bankować online, zrobić zakupy w internecie czy zainstalować aplikację. Do udziału w akcji zachęcają Młodzi Zdalni, którzy świetnie radzą sobie w warunkach online i podpowiadają jak nauczyć tych mniej zdalnych ogarniać świat online:
- reZi (prowadzi kanał gamingowy);
- Naruciak (publikuje parodie filmów i programów);
- Poszukiwacz (komentuje najbardziej popularne filmiki w internecie);
- Aleksandra Żuraw (publikuje materiały o tematyce kobiecej);
- Katarzyna Gandor (prowadzi kanał naukowy);
- Sylwia Lipka (publikuje lifestylowe vblogi);
- Adrianna Skon (publikuje filmiki pogadanki i testuje produkty).
Link do spotu na YouTube: https://www.youtube.com/watch?
ING Bank Śląski zachęca do udziału w akcji #zdalnidopomocy również w radiu. Teraz także w odsłonie edukacyjnej. W Niezbędniku Radia ZET zaproszeni goście wymieniają się swoimi doświadczeniami w zdalnym załatwianiu spraw. Zaczynając od założenia Profilu Zaufanego i przetestowania jego wszystkich możliwości, a kończąc na bankowaniu na kanapie, przez aplikację. Audycjom towarzyszą spoty reklamowe „Jak pomóc bliskim na odległość”.
ING przygotował materiały, w których przypomina jak wiele spraw można załatwić z bankiem online, bez wychodzenia z domu oraz daje przydatne wskazówki jak to robić bezpiecznie w obecnym czasie. Na stronie znajdują się także filmiki instruktażowe oraz prosty przewodnik po bankowaniu w aplikacji Moje ING mobile na telefon – swego rodzaju podręcznik dla początkujących, który krok po kroku pokazuje jak zainstalować aplikację i skorzystać z jej podstawowych funkcji.
Więcej na: https://www.ing.pl/lp/zdalni-
Szczegóły kampanii:
- Tytuł: #zdalnidopomocy
- Start akcji z internetowymi twórcami: 14.04.2020 r.
- Narzędzia: video z influencerami, internet (digital i social media), radio
- Agencje: Brain i GONG
- Media: Mullen Lowe Media Hub
*Badanie Kantar zrealizowane jako wywiad online w grupie 500 osob 18+, 14-19.03
**Raport z badania Omnibus zrealizowanego przez 4P Research Mix 25-27.03