Internetowy bank obniża koszty działalności firmy

– Utrzymanie konta nie musi być jednak dla przedsiębiorcy dużym kosztem finansowym. Coraz częściej za konto internetowe nic nie płacimy, a przedsiębiorca otrzymuje cały pakiet usług bardzo przydatnych w prowadzeniu działalności gospodarczej – mówi Magdalena Ciechońska z Money Expert.

Korzyści dla przedsiębiorcy są oczywiste – nie trzeba stać w kolejce w oddziale banku, by zapłacić rachunek za usługę lub towar. Dodatkowo za te przelewy nie płacimy lub płacimy dużo mniej.

– Przelew przez internet jest darmowy, a gdy taki sam przelew zlecimy w kasie naszego banku, to kosztuje on 10 zł – mówi Piotr Utrata z ING Banku Śląskiego.

Bankom zależy na promocji bankowości internetowej, bo biorąc pod uwagę koszty pracy, prądu czy koszty utrzymania oddziałów bankowych, te same usługi za pośrednictwem internetu mogą być zdecydowanie tańsze. Wszyscy więc korzystają. Można w internecie ustawić dokładny dzień przelewu lub ustawić zlecenie stałe. Przedsiębiorcy, którzy na co dzień korzystają z konta internetowego, nie wyobrażają sobie, by można bez niego funkcjonować. Przelewy robimy o dowolnej porze: gdy mamy czas, lub gdy mamy taką potrzebę. Oszczędzamy na koszcie prowadzenia rachunku i na przelewach, za to musimy oczywiście co miesiąc płacić abonament za dostęp do internetu.

Dzięki internetowi przedsiębiorca ma dostęp do banku zawsze i wszędzie

Jeśli prowadzisz firmę, nie masz za dużo pieniędzy i cenisz swój czas, to powinieneś założyć konto internetowe. Przedsiębiorca nie ma zwykle czasu, by stać w banku w kolejce.

Oszczędności z wykorzystania konta internetowego mogą być bardzo duże. Jeśli przyjmiemy, że miesięcznie przedsiębiorca wysyła co najmniej 40 przelewów, to gdy robi to przez oddział banku czy przez pocztę, kosztuje go to co najmniej 160 zł. Za te same przelewy przez internet może nie zapłacić nic. Może kogoś stać na taki wydatek, ale na pewno nie stać go na godziny spędzone w kolejkach.

Konkurencja między bankami dotyczy przede wszystkim firm rozpoczynających działalność gospodarczą. Właściciele takich firm zwykle nie mają dużo gotówki i uważnie przyglądają się opłatom pobieranym przez banki. W początkowym okresie działalności firmy to właśnie wysokość opłat bankowych jest decydującym czynnikiem podejmowania decyzji o wyborze konta. Konto internetowe jest oczywiście najtańsze.

– Oferta kont internetowych dla naszych przedsiębiorców jest porównywalna z ofertą w innych krajach – mówi Magdalena Ciechońska z Money Expert.

Czy oferta kont internetowych ze strony tradycyjnych, dużych banków jest zdecydowanie mniej atrakcyjna ? Jakie warunki proponują zwykle banki przedsiębiorcom ? Czy do konta internetowego bank oferuje także karty kredytowe i debetowe ?

Więcej: Gazeta Prawna 17.04.2008 (76) – str.C1-C3-Moja firma