Inwestycje alternatywne. Nowa edycja whisky Karuizawa wprowadzona na rynek przez Wealth Solutions

Firma Wealth Solutions wprowadziła na rynek limitowaną edycję whisky z legendarnej, japońskiej destylarni Karuizawa. Jej motywem przewodnim są ryby koi, które w kulturach Dalekiego Wschodu są symbolem dobrobytu, szczęścia oraz wytrwałości. Edycja została podzielona na trzy części liczące po 35 sztuk każda.

Wealth Solutions specjalizuje się w tworzeniu i sprzedaży limitowanych edycji unikatowych alkoholi. W ciągu ostatnich kilku lat firma wprowadziła na rynek ponad 10 różnych edycji z legendarnej, nieczynnej destylarni Karuizawa. W tym miejscu wymienić można chociażby 48-letnią Karuizawę 1964, czy 51-letnią Karuizawę 1964 – najdłużej starzoną whisky z tego zakładu. Wealth Solutions oferowała swoim klientom również edycje Karuizawa Cherry Tree, Karuizawa Origami, Karuizawa 1981 Shibari, Karuizawa Cities oraz Flowers.

W edycji Karuizawa Koi Wealth Solutions postanowiła zabutelkować whisky single malt z roczników 1999 oraz 2000 i podzielić ją na trzy równie części liczące po 35 butelek (ABV: 46%, 48% oraz 55%). W projekcie tym użyto butelki WS Heavy Bottle wykonanej ze szkła wysokiej przejrzystości i zaprojektowanej przez zespół kreatywny firmy Wealth Solutions. Na każdej butelce namalowana została para rybek koi, pływających w ogrodowym stawie. W ten oto sposób firma nawiązuje do głównego motywu całej edycji.

Ryby koi w kulturze chińskiej i japońskiej są symbolem dobrobytu, szczęścia i wytrwałości. Stara legenda głosi, że karpie koi płyną w górę Żółtej Rzeki, aby w nagrodę na końcu swej drogi stać się smokami. Koi jest w związku z tym ucieleśnieniem dążenia jednostki do bycia lepszym oraz stanowienia wartościowej części wszechświata. W innej wersji legendy usłyszeć możemy, że ryby koi będą płynąć pod prąd bez względu na warunki i wybiorą raczej śmierć niż niepowodzenie. Dzięki temu stały się one także symbolem motywacji i aspiracji.

Dziś ryby koi są hodowane w wielu krajach do celów dekoracyjnych i licznie zapełniają ogrodowe stawy. Występują w ponad 120 rożnych wersjach kolorystycznych. Rzadkie okazy są obecnie także poszukiwane przez kolekcjonerów. Dla przykładu w 2018 r. jeden z takich unikatowych egzemplarzy koi został sprzedany na aukcji w Japonii za 1,8 mln USD, stając się tym samym najdroższą rybą w historii. Oto kilka powodów które sprawiają, że ryby koi są bardzo popularnym motywem w sztuce japońskiej i chińskiej.

Jednak nie tylko koi potrafią być pożądanymi przedmiotami kolekcjonerskimi. Podobnie, jest w przypadku whisky z destylarni Karuizawa, która jest poszukiwana przez kolekcjonerów na całym świecie, co z kolei powoduje wzrost wartości poszczególnych edycji. Dla przykładu, przygotowana przez Wealth Solutions w 2013 roku, 48-letnia Karuizawa 1964 od swojej premiery już 6-krotnie zwiększyła swoją wartość i obecnie na aukcjach osiąga ceny ok. 150 tys. zł za butelkę.

Źródło: Wealth Solutions