31 stycznia odbędzie się 29. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Zapytaliśmy banki, w jaki sposób zamierzają wesprzeć fundację Jurka Owsiaka. Odzew był niewielki.
W tym roku WOŚP będzie zbierać pieniądze na dziecięcą laryngologię. Zbiórki już ruszyły, a główny finał odbędzie się 31 stycznia 2021 roku. Z tej okazji zapytaliśmy banki, czy zamierzają wesprzeć działania Fundacji, a jeśli tak – w jaki sposób. Okazało się, że głównym bohaterem tekstu został mBank. Na pytanie o wsparcie WOŚP odpowiedziały jedynie 3 banki.
mBank jest strategicznym partnerem WOŚP od 2018 r. i co roku szykuje dla klientów akcje umożliwiające wsparcie Fundacji. Nie inaczej jest i tym razem. Pierwszą z tegorocznych atrakcji jest karta zaprojektowana przez Jurka Owsiaka. Można ją zamawiać od 14 grudnia bezpłatnie w aplikacji mobilnej, serwisie transakcyjnym i stronie www.mBank.pl. Pula kart z limitowanej edycji to 30 000 szt. W chwili pisania tego tekstu pozostało jeszcze ponad 2,5 tys. kart do rozdania.
Bank zadeklarował ponadto, że będzie przekazywał 1000 zł od każdej z pierwszych 100 wpłat danego dnia na rachunek Orkiestry. Akcja wystartowała 12 stycznia i będzie trwać do końca finału. Dzięki niej łącznie bank może przekazać na rzecz WOŚP 2 mln zł.
Kolejne ułatwienia bank przygotował w bankowości elektronicznej. W aplikacji mobilnej mBanku na Androida, a także – co jest nowością – również w aplikacji na iOS pojawi się specjalne serce do szybkich wpłat oraz specjalny przycisk w serwisie transakcyjnym dla osób logujących się do banku na komputerach.
Na stronie mBank.pl/WOŚP bank wspólnie z Paynow uruchomił bramkę do wpłat on-line w różnej formie. To rozwiązanie, które bank udostępnił po raz pierwszy. Dzięki niemu klienci wszystkich banków mogą dokonać wpłaty na Orkiestrę
Ponadto w placówkach w całej Polsce pojawią się terminale, dzięki którym pieniądze będzie można wpłacić kartą. Bank przekazał też 550 terminali płatniczych, z którymi będą kwestować wolontariusze WOŚP w dniu Finału. Wolontariusze dodatkowo otrzymali 120 000 flag, dzięki którym mogą pokazać, że wspierają Orkiestrę.
Po raz czwarty mBank przygotował też promocję dla klientów korporacyjnych. W jej ramach opłaty za prowadzenie konta i przelewy (począwszy od stycznia do czerwca) zostają przekazane na WOŚP. Dotychczas w ramach tej promocji bank przekazał 240 000 zł.
W 50 miastach Polski będzie można spotkać fotografów mBanku, u których będzie można zrobić animowane lub statyczne zdjęcia z Jurkiem Owsiakiem. Akcję dodatkowo wspiera spółka mLeasing, która za każde zdjęcie udostępnione w social mediach z hashtagiem #GramyRazem2021 przekaże 5 zł na WOŚP (maksymalnie 50 tysięcy zł).
mBank przypomina, że jego klienci mogą wspierać WOŚP cały rok. – Taką możliwość wprowadziliśmy dla klientów mBanku 2 lata temu. Klienci w ramach regularnych wpłat przekazali na Orkiestrę już ponad 2 mln złotych, za które Fundacja kupiła już 209 pomp insulinowych dla kobiet w ciąży – informuje bank w komunikacie prasowym.
A pozostali?
Poza mBankiem wsparcie zadeklarował PKO Bank Polski. Jak co roku nie będzie pobierał prowizji i opłat od wpłat gotówkowych i standardowych przelewów na rachunek Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Akcja będzie trwała do końca marca 2021 r.
Z kolei Santander Bank Polska zdecydował się przekazać na aukcję charytatywną piłkę z podpisem piłkarza Ronaldo Luís Nazário de Lima. Piłkę wystawiła fundacja banku.
Bank Pekao, który przed repolonizacją był głównym partnerem WOŚP, dodał natomiast, że wspiera obecnie inne inicjatywy społeczne na rzecz dzieci. Między innymi jest to wsparcie Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacji Warszawskiego Instytutu Bankowości działająca przy Związku Banków Polskich oraz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Z kolei Credit Agricole dodał, że od kilkunastu lat włącza się w „Szlachetną paczkę”.