„Jak cyfryzować z myślą o środowisku?” – pod tym hasłem ruszyła filmowa kampania edukacyjna Fundacji KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium.

Zielona transformacja to nie tylko przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, ale głównie oszczędność zasobów firmy – w tym przede wszystkim energii, czasu oraz pieniędzy. Nawet niewielkie zmiany – takie jak zastosowanie elektronicznego podpisu czy wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów – mogą mieć ogromne przełożenie na środowisko, a także na finanse przedsiębiorców.

fot. PopTika / Shutterstock

Kluczem do efektywnego wdrażania cyfrowych i zielonych rozwiązań w firmie jest nie tylko odpowiedni plan działania, ale także budowanie szerokiego zrozumienia dla wprowadzanych zmian. Dlatego, Fundacja KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium przygotowała serię krótkich filmów edukacyjnych dedykowanych przedsiębiorcom – szczególnie małym i średnim.

Do udziału w kampanii zaproszono przedsiębiorców, reprezentantów administracji, a także ekspertów z obszaru digitalizacji i ESG, którzy dzielą się doświadczeniami i pokazują jak dzięki cyfryzacji firmy mogą, poza poprawą warunków środowiskowych, osiągnąć wymierne korzyści biznesowe. Filmy w prosty sposób tłumaczą co to znaczy być paperless, jak być eko-przedsiębiorcą, od czego zacząć cyfryzację czy w jaki sposób załatwiać sprawy urzędowe online. W kampanii znalazło się też m.in. 10 kroków by dbać o środowisko prowadząc firmę oraz szereg praktycznych porad jak wykorzystać nowoczesne usługi cyfrowe na co dzień.

Kampania jest kontynuacją opublikowanego przez Fundację we wrześniu Przewodnika, zawierającego zbiór wskazówek i dobrych praktyk, które – efektywnie wdrożone – przyspieszą proces zielonej transformacji polskich firm.

Zapraszamy do oglądania pierwszych odcinków:

Co to znaczy być paperless?

Płatności online – must have dla biznesu

Źródło: KIR