Zakończyła się akcja specjalna ING Banku Śląskiego poświęcona tematyce oszczędzania, skierowana do młodych ludzi. W ramach działań w mediach społecznościowych, prowadzonych przy udziale youtubera Kuby Jankowskiego, zaangażowani zostali bohaterowie, którzy opowiedzieli, jak osiągnęli sukces dzięki swojej determinacji i systematyczności, potrzebnym również w oszczędzaniu.
Kampania realizowana była w kilku kanałach, wykorzystując zróżnicowane treści. Akcję w internecie rozpoczęła sonda o oszczędzaniu, przygotowana przez Kubę Jankowskiego, popularnego youtubera. W kolejnych tygodniach bank opublikował wywiady, które popularny youtuber przeprowadził z Gosią Rdest, mistrzynią Polski w motosporcie, Andrzejem Bargielem, zdobywcą Broad Peak oraz Łukaszem Tulejem, instruktorem surviwalu. Rozmowy dotyczyły tego, w jaki sposób osiągnęli oni sukces w swojej dziedzinie. Jednym z głównym przekazów było podkreślenie, jak duże znaczenie ma determinacja i systematyczność w dotarciu do wyznaczonego celu. Podobne założenia są potrzebne w przypadku skutecznego oszczędzania.
W ING patrzymy na sytuację indywidualnego klienta w szerszej perspektywie. Nie tylko dostarczamy mu narzędzi, które zaspokoją jego potrzeby. W naszych kampaniach uwzględniamy materiały o charakterze edukacyjnym i prezentujemy historie prawdziwych bohaterów historie, które mają na celu inspirować i zachęcać do pozytywnych postaw konsumenckich. W ramach kampanii Kto wie jak oszczędzać, ten ma, od zeszłego roku przekonujemy, że odkładania pieniędzy można się po prostu nauczyć podkreśliła Barbara Pasterczyk, dyrektor odpowiedzialna za obszar marketingu i komunikacji w Pionie Bankowości Detalicznej ING Banku Śląskiego.
Wszystkie filmy kierowały do specjalnie stworzonej strony na blogu Społeczności ING. Tam, oprócz wideo, opublikowane zostały dodatkowe materiały edukacyjne na temat oszczędzania m.in. artykuły i infografiki, które podpowiadały jak zacząć odkładać pieniądze, jak robić to systematycznie i jak osiągnąć wyznaczone cele finansowe. Materiały przygotowane w ramach kampanii „Kto wie, jak oszczędzać ten ma” cieszyły się dużym zainteresowaniem internautów. Nagrane przez Kubę Jankowskiego klipy obejrzało prawie 200 tysięcy osób, stronę Społeczności ING odwiedziło 21 tysięcy unikalnych użytkowników. Wielu internautów komentowało i angażowało się w dyskusję pod publikacjami w sumie uzyskano prawie 10 tysięcy interakcji (polubienia, udostępnienia oraz komentarze).