Jak jakość doradztwa i obsługi wpływają na satysfakcję klientów korporacyjnych

Oferta produktowa – w tym koszty finansowania i operacji – oraz jakość doradztwa i systemu transakcyjnego to elementy, które mają decydujący wpływ na poziom satysfakcji klientów korporacyjnych ze współpracy z bankiem. Tak wynika z badań Banku Millennium, przeprowadzonych wśród 1300 reprezentantów firm.*


W ogólnopolskich badaniach GfK Polonia przedstawiciele firm niezmiennie od pięciu lat wskazują, że najważniejszymi kryteriami wyboru głównego banku dla przedsiębiorstwa są: kompleksowość oferty produktowej, renoma i wiarygodność banku oraz zaufanie do niego. Na kolejnych miejscach znalazły się m.in. koszty obsługi, możliwość korzystania z bankowości internetowej oraz wysokość oprocentowania kredytów.**

W badaniu satysfakcji klientów bankowości przedsiębiorstw Banku Millennium ankietowani za najważniejsze aspekty współpracy z bankiem uznali korzystną ofertę oraz doradztwo, w tym jego elastyczność i dostępność. Jako istotny element wskazywali również system transakcyjny.*

Szeroka gama produktów i rozwiązań, szczególnie w obszarze finansowania oraz funkcjonalności systemu transakcyjnego to oczywiście jedne z głównych czynników decydujących o wyborze banku przez przedsiębiorstwa. Rynek jest jednak niezmiernie konkurencyjny – oferty banków są porównywalne, większość z nich działa w Polsce od lat, ciesząc się renomą i zaufaniem. Dlatego w tym segmencie rosnące znaczenie ma jakość doradztwa i obsługi, która pozwala wyróżnić się na tle konkurencji elastycznością, lepszym zrozumieniem i dopasowaniem do potrzeb klientów. Jest dla nas niezwykle ważne, że zarówno nasze wewnętrzne, jak i zewnętrzne badania GfK Polonia** wskazują na wysoki poziom satysfakcji klientów korporacyjnych ze współpracy z Bankiem Millennium – mówi Anna Gregorczyk, dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Przedsiębiorstw Banku Millennium.  

– Na poziom satysfakcji zasadniczy wpływ ma suma wielu codziennych zdarzeń związanych z jakością doradztwa i oferowanych przez bank rozwiązań. Duże firmy cenią ponadto zrozumienie ich potrzeb oraz szybkie i elastyczne reagowanie na nie – dodaje Anna Gregorczyk.

* Badanie przeprowadzone przez Bank Millennium w okresie 26 sierpnia – 4 października 2013 r. na grupie 1361 przedstawicieli firm, będących klientami Banku Millennium. Dane dotyczą firm o obrotach powyżej 5 mln zł, działających w Polsce.

** Badanie przeprowadzone przez firmę GfK Polonia w okresie 24 maja – 15 lipca 2013 r. na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców (firmy o obrotach powyżej 5 mln zł, działające w Polsce).