Jak komunikować się z osobami zadłużonymi?

Polacy popadają w zadłużenie z różnych powodów. Jak wynika z doświadczeń Grupy KRUK, wśród najczęstszych przyczyn można wymienić utratę pracy, nadmierną konsumpcję oraz problemy zdrowotne. Wiąże się z tym poczucie wstydu, które utrudnia rozwiązanie problemu. Najnowsza kampania marketingowa Grupy KRUK przekonuje zadłużonych Polaków, że warto nawiązać kontakt z wierzycielem lub firmą obsługująca zadłużenie i w rezultacie wyjść na finansową prostą.

Kampania rozpoczęła się we wrześniu br. Zachęca ona osoby zadłużone do kontaktu z wierzycielem oraz podpisania ugody, która pozwoli na uregulowanie zaległych zobowiązań w dogodnych ratach. Kampania pokazuje historie ludzi, którzy z różnych przyczyn popadli w zadłużenie. Dzięki podpisaniu ugody i spłaty w ratach dopasowanych do ich możliwości, stopniowo rozwiązują swoje problemy finansowe – odzyskując spokój i nadzieję na przyszłość.

Działania marketingowe obejmują prasę, telewizję, radio oraz internet. Spoty reklamowe są emitowane na antenie TVP1, TVP2, Polsat oraz kanałów tematycznych stacji TVN, Polsatu i TVP. Reklamy radiowe wyemituje Radiu Zet oraz w stacje regionalne wchodzące w skład Audytorium 17, ZP Warszawa i ESKA Warszawa. Z kolei komunikacja w prasie pojawi się w tytułach poradnikowych, tabloidach oraz tygodnikach telewizyjnych. Intensywne działania obejmą również internet. Reklamę kontekstową zobaczymy na forach, blogach i portalach horyzontalnych. Czas realizacji działań w ramach kampanii jest przewidziany na miesiące wrzesień-listopad 2013 roku.

Kampanii marketingowej towarzyszą działania edukacyjne. Grupa KRUK organizuje konkurs DOBRY PLAN, skierowany do osób, którym udało się wyjść z zadłużenia. Uczestnicy konkursu mogą poprzez stronę www.dobry-plan.pl przesyłać swoje historie wyjścia z długów. Te najciekawsze i najbardziej inspirujące zostaną wyróżnione nagrodami pieniężnymi i bonami na zakupy. Ponadto, historie oraz porady uczestników konkursu zostaną opublikowane w poradniku Jak wyjść z długów. Historie i porady osób zadłużonych.

Najważniejszym celem działań Grupy KRUK jest uświadomienie osobom zadłużonym, że uciekanie od problemu prowadzi do jego dalszego pogłębiania się. Najlepiej wspólnie z wierzycielem poszukać konstruktywnego rozwiązania, np. w postaci rozłożenia długu na raty dopasowane do możliwości zadłużonego mówi Iwona Słomska, członek zarządu KRUK S.A. Wierzymy, że tegoroczna kampania, oparta na prawdziwych historiach, będzie inspiracją do działania i w efekcie pozwoli zobaczyć wielu osobom światełko w tunelu zadłużenia i wyjść na prostą.


Jak co roku, 17 listopada, obchodzony będzie również Dzień bez Długów. To impuls i doskonała okazja do tego, by uporządkować swoje sprawy finansowe – skontaktować się z wierzycielem i zwrócić pożyczone pieniądze, także rodzinie i znajomym. Podczas Dnia bez Długów organizowane są również Dni Otwarte w Rejestrze Dłużników ERIF BIG S.A., należącym do Grupy KRUK. Konsumenci będą mogli wówczas pobrać bezpłatny raport na swój temat oraz sprawdzić w Rejestrze dowolną firmę – np. biuro podróży lub dewelopera.

Natomiast pod koniec roku osoby zadłużone, których zaległości obsługuje Grupa KRUK, otrzymają Planery domowego budżetu. Dzięki nim w prosty sposób będzie można prowadzić domowe finanse, spisywać bieżące wydatki, wygospodarować środki na spłatę zadłużenia i zaplanować przyszłe płatności.

KRUK S.A. // ++e++); // ]]>karolina.baranska at kruksa dot pl