Jak kupujemy samochody…

Zakup samochodu w ciągu ubiegłego roku częściej deklarowali: mężczyźni (10%), osoby w wieku 18-29 lat (11%) oraz 30-39 lat (14%) a także oceniające swoją sytuację materialną jako średnią (10%). Na nabycie auta w 2005 roku zdecydowało się 7% kobiet.

Najczęstszą formą zakupu samochodów używanych w 2005 roku był import prywatny, tzn. auto zostało sprowadzone przez respondenta lub kogoś z jego rodziny bądź znajomych. Taki sposób nabycia wymieniła ponad jedna trzecia (34%) spośród tych respondentów, którzy dokonali zakupu. Blisko co piąty badany (18%) kupił samochód bezpośrednio od osoby prywatnej a co szósty zdecydował się na zakup używanego samochodu poprzez giełdę samochodową (16%) lub przez ogłoszenie w prasie (15%).

Przeprowadzone przez nas badania wskazują, że Polacy są bardzo przywiązani do tradycyjnych sposobów zakupu samochodów, takich jak import prywatny, giełda samochodowa czy też ogłoszenia w prasie. Dziwić może bardzo niska popularność Internetu – zaledwie 3% wskazań – jako formy pośrednictwa, dzięki której respondent nabył auto. Bardzo małym zainteresowaniem cieszą się również dealerzy, oferujący używane samochody – komentuje Justyna Sawicka, z TNS OBOP.