Polacy wykorzystują internet w sposób coraz bardziej zaawansowany. Najczęściej do wyszukiwania informacji, komunikowania się, ściągania plików z filmami i muzyką. Chętniej robią też przez internet zakupy. W 2006 roku 24,5 proc. internautów kupowało w sklepach internetowych, niespełna 20 proc. brało udział w aukcjach on-line, a 26 proc. korzystało z usług e-bankowości.
Polacy powoli, ale systematycznie, przekonują się, że nie taki internet straszny. Coraz większym zaufaniem darzą sklepy i banki internetowe, bo firmy e-commerce ciężko na to zapracowały. Polskie e-sklepy stają się bardziej profesjonalne i wiarygodne, dbają o asortyment i obsługę klienta. Bogatsze są także oferty banków w zakresie produktów do płatności internetowych – kart kredytowych, kart do płatności on-line, kont z funkcją przelewu przez internet.
Jak zachowują się polscy e-klienci? Jak rozwija się nasz rynek e-commerce? Co kupujemy w sieci i jak płacimy za nasze zakupy? Z jakich usług bankowych korzystamy on-line? Na te pytania próbujemy odpowiedzieć w niniejszym raporcie, który dla wygody czytelnika został podzielony na trzy części:
I.Płatności internetowe
II.Karty płatnicze w Polsce
III.Polacy na e-zakupach
Zapraszamy do zapoznania się z raportem o rozwoju handlu i płatności on-line w polskim internecie.