Jak skutecznie współpracować z dostawcami zewnętrznymi?

Eksperci z Harvarda przeanalizowali relacje, jakie mają Toyota i Honda ze swoimi kooperantami – są zdumiewająco podobne i mogą uchodzić za wzór współpracy z dostawcami.

Oto 6 zasad skutecznego partnerstwa z kooperantami (ich szerszy opis można znaleźć w HBR Polska, styczeń 2006):

ZASADA I: Poznaj swoich kooperantów

Dobra praktyka:

ZASADA II: Spraw, by rywalizacja pomiędzy kooperantami stała się szansą


Dobra praktyka:

ZASADA III: Nadzoruj swoich kooperantów

Dobra praktyka:

ZASADA IV: Rozwijaj kompatybilne zdolności techniczne kooperantów:

Dobra praktyka:

ZASADA V: Przekazuj informacje kooperantom – dużo, ale selektywnie:

Dobra praktyka:

ZASADA VI: Przeprowadzaj wspólne działania na rzecz usprawniania procesów:

Dobra praktyka:

Źródło: Wymiatacze.pl