Genezą portalu Domowe Finanse (www.domowefinanse.pl) były wyniki badań przeprowadzonych przez Centrum Badania Opinii Społecznej na zlecenie Związku Banków Polskich. Pokazały one, że Polacy nie potrafią dokonać wyboru spośród przedstawionych im ofert kredytów. Ponad 40 proc. badanych nie potrafiło wybrać rodzaju karty kredytowej, a więcej niż 75 proc. nie umiało określić różnicy w wysokości spłacanych rat kredytu po zmianie oprocentowania – podaje „Kurier Szczeciński”
Wyniki badań skłoniły GE Money Bank do przeprowadzenia szerokiej akcji edukacyjnej, tak aby jak najwięcej osób pogłębiło swoją wiedzę z zakresu finansów i potrafiło szybko porównać oferty kredytowe, a w konsekwencji wybrać kredyt najlepiej dopasowany do ich potrzeb i możliwości.
Pierwszą inicjatywą w ramach programu było stworzenie stron Domowe Finanse. Ich zawartość była konsultowana zarówno z ekspertami rynku finansowego, jak i z dziennikarzami zajmującymi się doradztwem finansowym w prasie kobiecej – podaje „Kurier Szczeciński”
Strona internetowa jest wygodnym źródłem. Coraz więcej osób właśnie tam wyszukuje niezbędnych dla siebie informacji. Poza tym informacje umieszczone na stronie internetowej mogą być najszybciej aktualizowane, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność tego medium – podaje „Kurier Szczeciński”
GE Money Bank zapowiada, że Domowe Finanse będą na bieżąco uzupełniane informacjami także na podstawie uwag internautów.