Jarosław Augustyniak najlepszym menedżerem, a Idea najlepszym bankiem 2013 roku

Jarosław Augustyniak najlepszym menedżerem, a Idea najlepszym bankiem 2013 roku

Tytuł „Bankowego Menadżera Roku” dla Jarosława Augustyniaka i „Najlepszego Banku”, w kategorii instytucji komercyjnych małych i średnich, dla Idea Banku. Bank został zdecydowanym zwycięzcą konkursu Gazety Bankowej i PwC.


Kapituła konkursu Gazety Bankowej i PwC już po raz drugi uznała, że Idea Bank jest najlepszym bankiem w grupie małych i średnich banków komercyjnych. Wygrana banku zarządzanego przez Jarosława Augustyniaka to zasługa imponujących wyników finansowych osiągniętych w 2013 roku i wpływu, jaki działalność banku wyspecjalizowanego w obsłudze przedsiębiorców, wywiera na polską gospodarkę.

– Wyróżnienie to cieszy nas szczególnie, ponieważ wśród nominowanych banków jesteśmy jedynym specjalizującym się w obsłudze osób prowadzących działalność gospodarczą. W dodatku stosunkowo młodym– powiedziała Małgorzata Szturmowicz, członek zarządu Idea Banku odbierając statuetkę „Najlepszy Bank”.

Małgorzata Szturmowicz podkreśliła, że za sukcesem banku stoi mocny lider. – Zdobycie tej nagrody nie byłoby możliwe bez wizji i wsparcia wyjątkowego menadżera, jakim bez wątpienia jest Jarosław Augustyniak. To dzięki niemu, w krótkim czasie, udało się nam zbudować bank przyjazny polskiemu przedsiębiorcy. Dziękujemy za docenienie włożonej w ten projekt pracy.Zrobimy wszystko, żeby utrzymać ten stan rzeczy w przyszłości.


Jarosław Augustyniak został doceniony także przez kapitułę konkursu i całe środowisko bankowe zdobywając prestiżowy tytuł „Bankowego Menadżera Roku 2013”. Bankowy Menedżer Roku to ranking, w którym Gazeta Bankowa umożliwia bankowcom wybór spośród siebie osoby, którą uważają za najlepszą. Konkurs składa się z trzech etapów – nominacji kandydatów przez redakcję magazynu, głosowania bankowców oraz głosowania kapituły konkursowej złożonej z kadry profesorskiej, wybitnych menedżerów oraz ludzi mediów. O zwycięstwie kandydata decyduje liczba zdobytych w sumie głosów, których w tym roku najwięcej otrzymał prezes Idea Banku.

Innowacyjne narzędzia, koncentracja na obsłudze właścicieli firm oraz wyróżniające się na rynku działania skierowane do tej grupy klientów spowodowały, że rok 2013 był okresem dynamicznego rozwoju biznesu Idea Banku. Świadczą o tym osiągnięte przez bank wyniki finansowe, w szczególności wzrost o 60% rok do roku wyniku z działalności operacyjnej. Było to możliwe dzięki istotnemu wzrostowi zarówno wyniku odsetkowego (o 76% rok do roku), jak i wyniku prowizyjnego (o 48%), ale też utrzymaniu relatywnie niskich, w stosunku do skali rozwoju biznesu, kosztów prowadzenia działalności. Zysk netto banku wyniósł 63 339 tys. zł i był o 29% wyższy niż w 2013 roku.

Bardzo ważnym wydarzeniem ubiegłego roku było uruchomienie w strukturach Idea Banku nowej linii biznesowej adresowanej do zamożnych klientów – Lions Banku. Jest to pierwsza w Polsce bankowość prywatna kierowana do osób chcących inwestować swój majątek w nieruchomości. Oferta budowy portfeli nieruchomości i administrowania nieruchomościami realizowana jest przy współpracy z firmą Lions House.