Bank BPH wprowadził jednostronicowe wyciągi z umów kredytowych, zawierające istotne dla Klienta informacje, a także Przewodniki dla klientów zainteresowanych ofertą kont osobistych oraz produktów inwestycyjnych i oszczędnościowych. Jest to jeden z dowodów potwierdzających nową obietnicę marki Banku BPH: „Po prostu fair”.
– Chcemy być postrzegani na polskim rynku jako bank numer 1 pod względem fair play i zaufania. Dzięki tej prostej formie jednostronicowych wyciągów klient otrzymuje przydatne informacje w przystępnej formie. Myślę, że jest to znakomity przykład na to, jak odpowiadamy na oczekiwania Klientów w stosunku do banku, który gra fair – powiedział Richard Gaskin, p.o. Prezesa Zarządu Banku BPH.
Od 31 października klienci w momencie podpisywania umowy kredytowej otrzymują jednostronicowe wyciągi, w których znajdują się:
- istotne elementy zobowiązania (m.in. wskazanie terminów i sposobów dokonywania płatności z naciskiem na polecenie zapłaty/ zlecenie stałe)
- informacje o najważniejszych korzyściach płynących z umowy (np. ubezpieczenie, stałe nagradzanie za korzystanie z karty kredytowej – cash back)
- informacja o prawie do odstąpienia od umowy oraz terminie, w jakim można to zrobić.
W przypadku kredytów hipotecznych Klient otrzymuje zbiór kluczowych informacji dwukrotnie: w formie praktycznego przewodnika na etapie podpisania umowy oraz następnie po uruchomieniu środków wraz z harmonogramem spłaty – instrukcję jego odczytywania oraz pismo z najważniejszymi informacjami dotyczącymi kredytu.
Dodatkowo każdy klient zainteresowany kontem osobistym, produktem oszczędnościowym lub inwestycyjnym może korzystać z materiału informacyjno-edukacyjnego zwanego Przewodnikiem klienta. Przewodniki są dostępne w oddziałach banku oraz na jego stronie internetowej www.bph.pl.
Przewodnik klienta to materiał zawierający informację o wszystkich najważniejszych atrybutach produktu, w tym między innymi: o kosztach i opłatach oraz o głównych cechach produktu. Został przygotowany w taki sposób, żeby klient mógł się łatwo zapoznać z najważniejszymi cechami produktu przed podjęciem ostatecznej decyzji o jego zakupie.
Bank BPH stworzył cztery wersje Przewodnika dla klientów zainteresowanych różnymi rodzajami produktów:
– kontami osobistymi i produktami z nimi powiązanymi (w tym kartami debetowymi)
– produktami oszczędnościowymi
– funduszami inwestycyjnymi
– programami ubezpieczeniowo–inwestycyjnymi.
Wprowadzenie wyciągów z umów oraz przewodników jest jednym z dowodów na to, że Bank BPH spełnia swoje obietnice, w tym przypadku w odniesieniu do klientów.
Źródło: Bank BPH