Ubezpieczeniami grupowymi objętych jest 1,41 mln osób. To zaledwie 9% osób pracujących w wieku produkcyjnym. Wciąż duże pole do rozwoju pozwala rynkowi ubezpieczeń zdrowotnych stale rosnąć – rok do roku całkowita liczba osób posiadających polisy indywidualne i grupowe zwiększyła się o 28%.
Rosnące zainteresowanie branż, które do tej pory nie korzystały z podobnych rozwiązań otwiera nowe możliwości dla ubezpieczycieli.
Według danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny w najnowszej edycji raportu Aktywność ekonomiczna ludności Polski osób pracujących w wieku produkcyjnym jest 15,6 mln. Z kolei liczba osób objętych grupowymi ubezpieczeniami zdrowotnymi według ostatnich danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynosi 1,41 mln i dynamicznie rośnie – w III kwartale 2016 r. o 24% w porównaniu rok do roku. Pomimo tego wciąż jedynie 9% wszystkich polskich pracowników posiada ochronę w ramach grupowych polis medycznych, które stanowią 80% rynku w tej kategorii ubezpieczeń.
– Ten wciąż stosunkowo niewielki procent ogółu polskich pracowników korzystających z ubezpieczeń zdrowotnych pokazuje potencjał do dalszego wzrostu sektora. W takich branżach jak np. BPO/SSC grupowe programy ochronne są już dziś standardem jako benefity pozapłacowe dla pracowników. Jednak patrząc z perspektywy rynku jako całości istnieje jeszcze bardzo dużo miejsca do budowania świadomości istnienia tej kategorii produktów. Zwłaszcza w tzw. Polsce regionalnej i sektorze MSP – mówi Małgorzata Jackiewicz, Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych w SALTUS Ubezpieczenia.
Coraz więcej branż zainteresowanych polisami
Przedstawiciele rynku ubezpieczeń zauważają systematyczny wzrost popularności polis zdrowotnych wśród firm, które jeszcze do niedawna nie korzystały z podobnych rozwiązań. Dzieje się tak nie tylko w dużych miastach, w których świadomość tych produktów jest największa. Wśród branż o rosnącym zainteresowaniu ubezpieczeniami zdrowotnymi są m.in. administracja, jednostki samorządu terytorialnego czy placówki edukacyjne.
– Rozwój ubezpieczeń zdrowotnych spowodował, że jest to produkt atrakcyjny dla szerokiego grona firm, niezależnie od rodzaju, skali i miejsca prowadzenia działalności. Przedsiębiorcy cenią sobie nie tylko możliwość dopasowania zakresu świadczeń do konkretnych potrzeb, ale również partycypacji pracowników w kosztach. Moim zdaniem katalog branż korzystających z tych ubezpieczeń w najbliższych latach będzie się sukcesywnie powiększał – dodaje Małgorzata Jackiewicz z SALTUS Ubezpieczenia.
Oprócz dostosowania produktów do potrzeb i specyfiki działalności nowych klientów ubezpieczyciele muszą się także zmierzyć z konkurencją ze strony wyspecjalizowanych firm medycznych. Ich oferta kierowana jest przede wszystkim do dużych organizacji działających w ośrodkach miejskich. Ubezpieczenia zdrowotne z kolei są bardziej uniwersalnym rozwiązaniem. Dzięki współpracy z różnymi przychodniami i poradniami ubezpieczyciele oferują dostęp do znacznie większej liczby placówek zlokalizowanych w całym kraju.
Brandscope