Jest już 10 000 Paczkomatów InPost

InPost od Mikołajek proponuje wszystkim Polakom korzystanie z sieci liczącej już 10.000 Paczkomatów. Maszyna o tym numerze została uruchomiona 6 grudnia we Wrocławiu przy ulicy Łódzkiej 19. „Mikołajowy” Paczkomat jest średniej wielkości, mierzy 10 m długości, ma 19 kolumn, blisko 200 skrytek i jest 239 takim urządzeniem w samym Wrocławiu. Z tego i każdego innego Paczkomatu w Polsce prezenty można nie tylko odebrać, ale także je w nim nadać.

fot. InPost

„Dla nas tegoroczny 6 grudnia także przyniósł niespodziankę. Właśnie stanął nasz  Paczkomat nr 10 000 i choć nie był to prezent, ale efekt wielu lat ciężkiej pracy – to z dumą patrzymy na największą na świecie sieć Paczkomatów ze zintegrowaną logistyką. To ogromna liczba maszyn, która codziennie dostarcza Polakom miliony przesyłek. Jakością i szybkością zdecydowanie przebija dostawy kurierskie, a kupujący w internecie najchętniej wybierają właśnie taką opcję dostawy – co jest dla nas najlepszą rekomendacją. W tym roku bardzo intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem naszej infrastruktury – liczba Paczkomatów InPost wzrosła w ciągu ostatniego roku o ponad 4000 urządzeń, czyli o 66,7%, rozbudowaliśmy 3000 już działających maszyn, a powierzchnia sortowni i centrów logistycznych zwiększyła się o 61%. Jesteśmy obecnie – po Amazon i Zalando – liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce, wprowadziliśmy Paczkomaty InDoor – czyli wewnątrz budynków, nowe usługi dla sklepów internetowych czy urzędów miast, inwestujemy w elektryczna flotę samochodową – ale przede wszystkim w rekordowo szybkim tempie wprowadzamy kolejne nowości do naszej aplikacji mobilnej. To ona daje użytkownikom atrakcyjne funkcjonalności – zdalne otwieranie skrytek, zarządzanie i śledzenie przesyłek, a od niedawna także nadawanie paczek w dowolnym Paczkomacie” – zwraca uwagę Rafał Brzoska, prezes InPost.

Brzoska dodaje, że – mimo największego w historii firmy programu inwestycyjnego – w niektórych lokalizacjach w Paczkomatach w okresie przedświątecznym może brakować miejsc. „W tym roku mamy o ponad 4000 tysiące więcej maszyn niż w roku ubiegłym, ale… to i tak za mało. Popyt w okresie przedświątecznym na dostawy do Paczkomatów jest olbrzymi i może skutkować brakiem przepustowości w niektórych lokalizacjach. Dlatego prosimy naszych klientów, aby jak najszybciej odbierali przesyłki i robili zakupy z wyprzedzeniem – ale także przeprosić, bo zdajemy sobie sprawę ze skali wolumenów w tym okresie. Mogę zadeklarować, że nie zwalniamy tempa i w przyszłym roku nasz program inwestycyjny się nie zatrzyma” – podkreśla założyciel InPostu.

Pod koniec listopada InPost wdrożył nową usługę nadawania przesyłek przez aplikację. Nadaje się je w Paczkomatach InPost – do innego Paczkomatu lub na wskazany adres domowy. Na paczce nie trzeba naklejać żadnych etykiet – wystarczy wygenerowany elektronicznie QR kod lub kod nadania w aplikacji. Za paczkę można zapłacić kodem BLIK. Kolejne możliwości płatności pojawią się w aplikacji na początku 2021 roku: karta płatnicza, szybkie przelewy (pay-by-link), Apple Pay, Google Pay. Status nadanej paczki można śledzić oczywiście w aplikacji, ale także na stronie inpost.pl w sekcji „Śledzenie paczki” oraz przez chatbota, wpisując 24 cyfrowy numer przesyłki. Aplikacja InPost Mobile ma już 5,2 mln aktywnych użytkowników.

Źródło: InPost