Jestem klientem Amber Gold – co robić?

Zgodnie z zapowiedzią prezesa Amber Gold, Marcina Plichty, wczoraj miały rozpocząć się wypłaty pieniędzy dla klientów, których lokaty dobiegły końca lub postanowili je zerwać. Jednak do tej pory nikomu nie udało się odzyskać swoich środków. Dziś firma poinformowała, że po godz. 12 rozpocznie zaległe wypłaty wynikające z zakończonych lokat. Jesteś klientem Amber Gold? Podpowiadamy, co możesz zrobić, by odzyskać swoje fundusze.

1. Zerwij lokatę

Możesz zerwać lokatę. Jednak zanim zdecydujesz się to zrobić, jeszcze raz dokładnie przeczytaj umowę, którą podpisałeś z firmą. Dzięki temu sprawdzisz, z jakimi kosztami będziesz musiał się liczyć oraz ile czasu będziesz czekać na swoje pieniądze. Niestety najprawdopodobniej okaże się, że zamiast kilkunastu procent zysku, stracisz 20-25% kapitału. Do tego na wypłatę środków będzie trzeba poczekać nawet ponad miesiąc.

2. Czekaj na wygaśnięcie lokaty

Jeśli nie zdecydujesz się zerwać lokaty, bo nie chcesz stracić niemal 1/3 swoich środków powierzonych Amber Gold, pozostaje uzbroić się w cierpliwość i czekać do jej zakończenia, mając nadzieję, że firma do tego czasu nie zbankrutuje.

3. Złóż własny pozew

Jeżeli twoja lokata zakończyła się, a nie otrzymałeś nadal pieniędzy na konto lub masz problem z odzyskaniem środków z zerwanej lokaty, powinieneś zgłosić sprawę do sądu jako poszkodowany przez firmę. Amber Gold ma siedzibę w Gdańsku, więc do tamtejszej Prokuratury Okręgowej powinien być skierowany wniosek. Jeżeli zostanie on złożony w innej prokuraturze, należy liczyć się z kilkudniowym opóźnieniem, zanim zostanie od dostarczony.

4. Dołącz do pozwu zbiorowego

W tej chwili jest również przygotowywany pozew zbiorowy. W tej chwili chętni zgłaszają się do prawnika, Piotra Sielickiego, który równocześnie szuka kancelarii będącej w stanie go obsłużyć. Jak tłumaczy, sam nie posiada odpowiednich możliwości organizacyjnych. Sprawą Amber Gold zajmuje się już jednak od blisko 2 lat. Pozew ma dotyczyć przywłaszczenia przez Amber Gold mienia. Chętni mogą zgłaszać się poprzez e-mail. Wszystkie szczegóły znajdują się tutaj.

Prokurator Wojciech Szelągowski z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku poinformował, że do wtorku do prokuratury wpłynęło ok. 10 zawiadomień od klientów spółki, które dotyczą niekorzystnego rozporządzenia mieniem. Klienci uważają, że mogli paść ofiarą oszustwa.

Źródło: Bankier.pl