Jesteśmy daleko za Europą – zarzadzanie przez wartosci tylko w 1/5 firm

Wstępne wyniki badań prowadzonych od ubiegłego roku w Polsce i 10 innych krajach świata w ramach projektu ECCO Network „Corporate Values Index 2006” wskazują, że odsetek przedsiębiorstw definiujących własny zestaw wartości wykorzystywany w zarządzaniu i marketingu jest w Polsce dużo niższy niż w innych krajach świata. Z około 400 największych firm 14 branż w Polsce zaledwie 21% określa własny system wartości firmowych. Odsetek jest wyższy tylko w grupie 10 największych przedsiębiorstw – wynosi w niej 50%.

Raport „Corporate Values Index 2006” jest opracowywany na podstawie danych zebranych w 11 krajach świata; m.in. w Polsce, Francji, Finlandii, Niemczech, na Węgrzech, we Włoszech, Holandii, Norwegii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Prace nad raportem trwają od jesieni 2005 r. Za realizację badań w Polsce odpowiada firma doradcza On Board PR. Za obróbkę statystyczną danych do końcowego raportu odpowiada francuski oddział firmy KPMG. Raport będzie stanowić pierwsze opracowanie tak całościowo opisujące tematykę wartości w największych firmach na świecie.