Jeszcze o HAIZ i Aliorze. Od października nowa nazwa dla młodzieżowej oferty

W piątek Alior Bank poinformował klientów o tym, że wstrzymuje sprzedaż rachunków HAIZ. Oferta będzie dostępna pod tą marką tylko do końca września. Wbrew moim wcześniejszym doniesieniom, HAIZ nie zmieni się jednak w NAJS – bank pracuje nad nową nazwą.

10 lipca pracownicy Aliora dostali informację, że z dniem 13 lipca bank wstrzymuje sprzedaż rachunków HAIZ, a aplikacja będzie dostępna dla klientów tylko do końca września. W korespondencji napisano, że obowiązującą od października nazwą dla młodzieżowej oferty będzie NAJS. Jak się okazuje, to jest już jednak nieaktualne – biuro prasowe Aliora poinformowało mnie dziś, że mail z informacją o NAJS został wysłany nieco „na wyrost”.

leungchopan, YAY Foto

W październiku pojawi się jednak nowa nazwa, bo bank kończy współpracę z twórcami aplikacji HAIZ – firmą One Way wchodzącą w skład Leonardo Holding, do której należą prawa do marki i znak towarowy. Na tę chwilę nie wiadomo jeszcze, jak będzie się nazywać nowa oferta. Wszystko wskazuje też na to, że zniknie możliwość korzystania z aplikacji HAIZ, a więc z komunikatora i dodatkowych usług z nią powiązanych. Bo to też są pomysły stanowiące własność intelektualną One Way. Klienci będą mogli obsługiwać otwarte wcześniej rachunki przez standardową aplikację Aliora. Oczywiście o ile do tego czasu nic się nie zmieni, bo sytuacja jest dynamiczna.

W piątek Alior Bank przesłał nam komentarz o następującej treści:

Alior Bank od samego początku swojej działalności stawia na innowacje i najnowsze technologie. Nowatorstwo i kreatywność są wpisane w DNA naszego banku. Nie boimy się nowych wyzwań, wręcz przeciwnie – zawsze odważnie realizujemy nasze pomysły i z sukcesami wprowadzamy je na rynek. Nie jest bowiem sztuką pracować z partnerem zewnętrznym warunkach laboratoryjnych”. Nam zależało na sprawdzeniu go w praktyce. I tak też pracowaliśmy z aplikacją HAIZ. Projekt zdecydowanie spełnił swoją rolę, a samo jego wprowadzenie pomogło nam jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby klientów, którzy mogli wykorzystywać tę aplikację w codziennej bankowości. Na bieżąco przekazywali nam wiele cennych uwag. Co ważne, udało się to wszystko osiągnąć w zaplanowanym wcześniej czasie. Za to doświadczenie jesteśmy wdzięczni firmie Leonardo, z którą pracowaliśmy nad aplikacją HAIZ i życzymy jej powodzenia w kolejnych śmiałych pomysłach. Nas też czekają kolejne wyzwania – otwartość na innowacje i możliwość szybkiego wdrażania nowych, niestandardowych rozwiązań pozwala nam weryfikować je w kontrolowanycha zarazem bezpiecznych, warunkach biznesowych. W najbliższym czasie udostępnimy również bankowy Sandboxktóry pozwoli na prowadzenie większej liczby projektów testowych w czasie rzeczywistym.