PZU we współpracy z GG Network, producentem popularnego komunikatora GG (d. Gadu-Gadu) wykorzystał w internetowym konkursie „Jeżdżę bezpiecznie z PZU” aplikację przygotowaną specjalnie na komunikator (w wersji GG na komputer i wersji GG na przeglądarkę). Aplikację zainstalowano ponad 100 tysięcy razy.
W dniach 6 marca – 10 kwietnia br. PZU przeprowadził w internecie konkurs dla użytkowników pod hasłem „Jeżdżę bezpiecznie z PZU”. Głównym celem było promowanie bezpiecznych zachowań na drodze oraz uświadomienie młodym kierowcom ich ograniczeń. Zadaniem uczestników było zdanie wirtualnego testu, czyli „przejazd przez miasto” w ramach gry flash oraz wykonanie równocześnie kilku zadań. Konkurs w formie gry multimedialnej adresowany był do młodych kierowców w grupie wiekowej 18-35 lat i przeprowadzony został m.in. w platformie GG.
Zespół programistów GG Network we współpracy z PZU stworzył wielozadaniową grę, w którą można było zagrać indywidualnie i drużynowo. Użytkownicy wykonywali zadania w pojedynkę, ale do wyniku końcowego zbierano również punkty całej drużyny. Zadania były zróżnicowane i sprawdzały różne umiejętności związane z prowadzeniem auta: koncentracje na wielu zadaniach równocześnie, refleks, wiedzę o przepisach i umiejętność skupienia uwagi.
„Przejazd samochodem” przez miasto sprawdzał możliwość koncentrowania się na wielu zadaniach równocześnie: refleksomierz sprawdzał refleks użytkowników, quiz weryfikował ich wiedzę na temat przepisów ruchu drogowego, z kolei test koncentracji wymagał bezbłędnego przepisania jak największej liczby wyrazów w ciągu jednej minuty.
Przy okazji konkursu udostępniono użytkownikom materiały tekstowe i wideo pokazujące inicjatywy, w jakie zaangażowany jest PZU oraz jak firma pracuje nad poprawą bezpieczeństwa na polskich drogach.
Dodatkowo użytkownicy aplikacji PZU w GG mieli do swojej dyspozycji CZAT. Rozpoczynając rozmowę z numerem bota GG:102102 mogli dołączyć do jednego z czterech pokoi tematycznych i porozmawiać z innymi uczestnikami zabawy na tematy dotyczące między innymi bezpieczeństwa na drodze oraz samego konkursu.
Aplikację PZU w GG zainstalowano ponad 100.000 razy, co jest rekordową liczbą i potwierdza atrakcyjność takiej formy edukacji poprzez zabawę.
Źródło: PZU