Największą wadą aplikacji IKO była szybkość jej działania. Problem ten wyeliminowała nowa wersja programu. Teraz osoby płacące mobilnie otrzymają kod niemal natychmiast.
System płatności mobilnych IKO debiutował w marcu ubiegłego roku. Od tego czasu PKO Bank Polski intensywnie promował rozwiązanie i rozwijał infrastrukturę do płatności mobilnych. Od początku zapowiadano też, że system ma być podwaliną pod lokalny standard płatności mobilnych. Już w ubiegłym roku do udziału w pracach nad powołaniem spółki joint venture udało się pozyskać pięciu znaczących graczy: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski i mBank. Później dołączyły kolejne banki.
Do tej pory największą wadą aplikacji IKO była szybkość jej działania. Nawet na całkiem niezłych telefonach od momentu uruchomienia aplikacji do czasu wygenerowania kodu mijało kilkadziesiąt sekund. O ile nie było to kłopotliwe podczas wysyłania czeków czy korzystania z bankomatów, to oczekiwanie na kod przed kasjerem w sklepie było mało komfortową sytuacją.
Wszystko wskazuje na to, że problem ten wyeliminowała nowa wersja aplikacji, która dziś w nocy trafiła do marketów. Teraz IKO działa naprawdę szybko, a kod można dostać dosłownie w dwie sekundy po uruchomieniu aplikacji. Pozwala na to nowa funkcja „tryb szybkich płatności”, która wyświetla kod jeszcze przed zalogowaniem do aplikacji. Tryb szybkich płatności nie jest domyślnie włączony, można go aktywować w ustawieniach.
Ale i podstawowe generowanie kodu (po zalogowaniu do aplikacji) odbywa się bez porównania szybciej. Cyfry pojawiają się praktycznie natychmiast. Sama aplikacja wydaje się być „lżejsza”, działa sprawniej, nie „myśli” między przełączaniem kolejnych funkcji. Programiści wykonali kawał dobrej roboty.
Tymczasem do startu Polskiego Standardu Płatności jest coraz bliżej. Z informacji, które pojawiają się na rynku, wynika, że może to już być kwestia kilku tygodni. Niedawno PSP uzyskało ważną zgodę na koncentrację wydaną przez UOKIK, teraz potrzebna jest zgoda od NBP. Wiadomo już też, że płatności będą działać pod nową marką „Blik”.