Już po raz czwarty pracodawcy skrócą czas pracy o dwie godziny

Więcej wartościowego czasu dla rodziny!” – apeluje do przedsiębiorców Fundacja Humanites i rusza z 4. edycją akcji „Dwie godziny dla rodziny” w ramach Międzynarodowego Dnia Rodziny. W tym dniu wielu pracodawców spośród tych, którzy wezmą udział w akcji, skróci czas pracy o symboliczne 2 godziny, by zainspirować swoich pracowników do spędzania więcej czasu z bliskimi. Tegoroczna edycja akcji odbywa się pod hasłem „Wspomnienia łączą pokolenia”. Organizatorem i inicjatorem przedsięwzięcia jest Fundacja Humanites.


Głównym celem akcji „Dwie godziny dla Rodziny” jest pogłębianie więzi międzypokoleniowych i budowanie tożsamości młodego pokolenia oraz relacji rodzinnych poprzez rozbudzanie ciekawości siebie i wartościową rozmowę z bliskimi. Zaangażowane w akcję firmy i instytucje 15 maja inspirują swoich pracowników do dbania o relacje w życiu prywatnym, skracając (w miarę możliwości operacyjnych) dzień pracy o symboliczne 2 godziny, aby pracownicy mogli je spędzić ze swoimi najbliższymi: szczerze rozmawiając, bawiąc się – po prostu będąc razem.

W tym roku zapraszamy do rozmów o wspomnieniach. Zachęcamy do poznania korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. Relacje i więzi buduje się przecież poprzez bycie ze sobą. 15 maja poświęćmy więc chwilę refleksji nad jakością czasu spędzanego razem i jakością rozmów, które prowadzimy w naszych rodzinach. Jak wiele tej rozmowy poświęcamy, aby prawdziwie zaciekawić się sobą nawzajem, a jak dużo na omówienie codziennych obowiązków i logistyki związanej z domem i dziećmi – zwraca uwagę Zofia Dzik, Prezes Fundacji Humanites.

Wieloletnie badania Instytutu Gallupa pokazują, że osoby zadowolone z życia zawodowego i prywatnego są o 30% bardziej zaangażowanymi pracownikami. Co więcej, są zdecydowanie mniej narażone na wypalenie zawodowe i mają o ponad 40% mniejszą absencję. To udowadnia, że wspieranie pracowników w budowaniu udanego życia powinno być w interesie pracodawców – nie tylko w kontekście społecznym, ale również ekonomicznym.

W ubiegłym roku w akcji wzięło udział kilkaset polskich i międzynarodowych firm, dużych grup kapitałowych oraz instytucji publicznych. W bieżącym roku zainteresowanie obchodami Dnia Rodziny jest duże i organizatorzy spodziewają się jeszcze większej liczby zgłoszeń.

Cieszymy się, że zaproponowana przez nas forma obchodów Dnia Rodziny spotyka się z tak dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Dowodzi to, że pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę zapewnienia swoim pracownikom równowagi między życiem zawodowym i prywatnym– podkreśla Zofia Dzik.

Honorowy patronat nad akcją objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.

Akcja uzyskała poparcie Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Patronami głównymi akcji są: PKN ORLEN, JVC Polska oraz Konfederacja Lewiatan.

Patronat nad akcją objęły również: Enerad, Fundacja Liderek Biznesu, Fundation for Strategic Competence Development, Great Place to Work, Reputation Managers.