Już ponad 50 proc. klientów firmowych Nest Banku zakłada konto online

Pandemia COVID-19 sprawiła, że znacząco wzrosło zainteresowanie usługami online, w tym zdalnymi metodami otwierania rachunków bankowych. W pierwszym półroczu 2020 r. ponad 50% rachunków firmowych i prawie 60% indywidualnych w Nest Banku założono online. W Nest Banku trend wzrostowy w tym zakresie utrzymuje się nieprzerwanie od 2018 roku.

Obecnie w Nest Banku można otworzyć konto firmowe dla indywidualnej działalności gospodarczej całkowicie online z wykorzystaniem przelewu weryfikacyjnego realizowanego z konta osobistego właściciela, lub poprzez wideo rozmowę (a także w oddziale, podobnie jak pozostałe rachunki). W przypadku rachunków dla spółek oraz fundacji i stowarzyszeń wniosek o konto można złożyć online, a umowa zostanie dostarczona przez kuriera. Konto indywidualne online można założyć poprzez przelew weryfikacyjny lub rozmowę wideo. W pierwszym półroczu 2020 r. ponad 50% rachunków firmowych i prawie 60% indywidualnych w Nest Banku założono online. Jednak w Nest Banku trend wzrostowy w tym zakresie utrzymuje się od 2 lat.

Nest Bank

– W 2018 roku 54% kont indywidualnych i firmowych w Nest Banku założono online. Ten trend utrzymał się przez cały 2019 rok i obserwujemy go również obecnie. W czasie pandemii COVID-19 udział kont firmowych zakładanych online zwiększył się z 48% w pierwszym kwartale do ponad 54% w drugim kwartale tego roku. W przypadku klientów indywidualnych ten udział wzrósł z 55% do ponad 62%. Do tej pory jedną z najpopularniejszych metod zdalnego potwierdzania tożsamości był przelew weryfikacyjny, jednak coraz dynamiczniej wzrasta udział wideoweryfikacji. Niecały miesiąc temu uruchomiliśmy możliwość założenia konta w procesie wideo również dla jednoosobowych firm. Od momentu wdrożenia przy 1/5 kont firmowych zakładanych online potwierdzenie weryfikacji następuje w procesie wideo, a najwyższy udział dzienny wynosił 39%.Obecnie pracujemy nad alternatywnymi metodami potwierdzania tożsamości opartymi o usługę AIS wprowadzoną w ramach PSD2. Dzięki temu klient posiadający konto w innym banku będzie mógł otworzyć u nas rachunek i potwierdzić tożsamość przez bankowość elektroniczną – mówi Agnieszka Porębska-Kość, Członek Zarządu Nest Banku

Dostęp do bankowości online

Z pewnością sytuacja wywołana pandemią COVID-19 istotnie wpłynęła na zwiększenie zainteresowania kanałami online, zwłaszcza u klientów, którzy do tej pory w ogóle z nich nie korzystali – W marcu odnotowaliśmy wyraźny wzrost liczby klientów firmowych, którzy aktywowali co najmniej jeden kanał elektroniczny. Porównując dane miesiąc do miesiąca, w marcu przybyło nam prawie 6% klientów firmowych, którzy rozpoczęli bankowanie online. Również w kolejnych miesiącach odnotowaliśmy wyraźny wzrost aktywacji dostępów do kanałów elektronicznych dla firm. Porównując dane na koniec czerwca ze statystykami z końca lutego liczba firm aktywnych w kanałach elektronicznych wzrosła nam o 18%. Dla klientów indywidualnych ten odsetek wyniósł ok. 10%. – mówi Piotr Stankiewicz, Dyrektor Departamentu Produktów Transakcyjnych i Depozytowych w Nest Banku

E-commerce nadal rośnie

Trwający od marca do końca maja lockdown sprawił, że klienci Nest Banku także znacznie częściej korzystali ze sklepów internetowych i co za tym idzie częściej płacili kartami w Internecie. – Od stycznia systematycznie rośnie liczba transakcji e-commerce w Nest Banku – w czerwcu odnotowaliśmy 350% wzrostu w porównaniu do lutego. Co ważne obserwujemy, że wzrost w zakresie transakcji e-commerce utrzymuje się nadal – mówi Piotr Stankiewicz, Dyrektor Departamentu Produktów Transakcyjnych i Depozytowych w Nest Banku

Źródło: Nest Bank