K2 zaprojektowało i brało udział w pracach wdrożeniowych nowego systemu transakcyjnego Pekao24 dla Banku Pekao SA. Serwis został przygotowany w metodyce projektowania zorientowanego na użytkownika (user-centered design).
Etap projektowania nowego Pekao24 poprzedzono badaniami z udziałem klientów Pekao i serwisów transakcyjnych innych banków, co pozwoliło poznać potrzeby użytkowników oraz dobre i złe strony różnych rozwiązań.
System transakcyjny Pekao24 powstał w 2002 roku. Składa się z części bankowej oraz serwisów Pekao24Makler i CDM24 zapewniających obsługę rachunków brokerskich w Domu Maklerskim Pekao SA i Centralnym Domu Maklerskim Pekao SA. Dostęp do systemu posiada blisko 1,5 miliona klientów. Codziennie korzysta z niego około 300 tys. użytkowników.
Głównymi celami przebudowy była poprawa ergonomii i user experience oraz wprowadzenie mechanizmów sprzedażowych w serwisie (cross-selling różnych produktów banku).
Zbadaliśmy jakie operacje wykonywane są najczęściej na rachunku i ułatwiliśmy dostęp do nich. Uprościliśmy interfejs, np. zmniejszając liczbę pozycji w menu działu ‘Rachunki’ z ponad 21 do 10 pozycji. Połączyliśmy dublujące się funkcje przelewów zdefiniowanych i listy odbiorców. – mówi Maciej Lipiec, User Experience Director w K2 Internet.
Intuicyjne, logiczne przejścia między ekranami i szybkie dotarcie do potrzebnych funkcji zachęcają użytkowników do korzystania z nowych opcji i usług bankowych. Bardziej konserwatywnym Klientom przyjazny interfejs pomaga w przełamywaniu oporów przed korzystaniem z usług elektronicznych. System Pekao24 oferuje wszystko to, czego Klient Banku może potrzebować: transakcje i informacje finansowe o wszystkich posiadanych produktach, oferty specjalne dostępne tylko przez Internet, a także usługi maklerskie – teraz w nowoczesnym designe, przyjazne w użyciu – mówi Rafał Witczak, dyrektor kierujący Grupą Projektową w Banku Pekao SA.
Projektując architekturę informacji nowego serwisu K2 stworzyło w pełni interaktywny prototyp interfejsu użytkownika, który liczył 400 ekranów. Przygotowanie prototypu nowego Pekao24 umożliwiło zespołowi K2 przeprowadzenie testów usability z udziałem użytkowników na wiernej symulacji gotowego produktu przed rozpoczęciem produkcji. Wykonano także badania eye-trackingowe, co pozwoliło na optymalizację projektów graficznych.
Zespół developerów K2 był wykonawcą szablonów stron dla nowego serwisu Pekao24 i współpracował z Pionem Informatyki Pekao podczas wdrożenia. Prace wykonane zostały zgodnie z obowiązującymi standardami sieciowymi z wykorzystaniem technologii AJAX.
O zmianach w serwisie transakcyjnym Bank Pekao S.A informuje za pośrednictwem mikroserwisu www.nowepekao24.pl, którego koncepcja i realizacja została powierzona K2. Agencja odpowiada za obsługę i komunikację nowego serwisu. Powstały przewodniki po serwisie, prezentacje multimedialne i feelingowe wideo-wprowadzające w nową komunikację. Dzięki tym działaniom obie firmy wierzą, że wszyscy użytkownicy pozytywnie zaopiniują tak duże zmiany.
Źródło: K2 Internet SA