Kalendarz Pirelli w portalu Gazeta.pl

W dzień polskiej premiery ekskluzywnego Kalendarza Pirelli w portalu Gazeta.pl został uruchomiony jedyny oficjalny w polskim internecie serwis z galerią zdjęć pięknych kobiet z edycji kalendarza 2005.

Kalendarz został przygotowany przez znanego na całym świecie fotografa Patricka Demarchelier. W przeciwieństwie do zeszłorocznego pełnego wyobrażeń i wykorzystującego najnowsze osiągnięcia fotografii, kalendarza autorstwa Nicka Knighta, The Cal 2005 powraca do tradycyjnej techniki czarno – białej, charakterystycznej dla wcześniejszych kalendarzy: Artura Elgorta (1990), Petera Lindberga (1996), Richarda Avedona (1997), Bruce`a Webera (1998) i Herba Rittsa (1999). Jak powiedział dyrektor artystyczny Kalendarza Pirelli 2005, Douglas Lloyd „każdy obraz jest plastycznym portretem, jednocześnie klasycznym i nowoczesnym. Jest obrazem wyrażającym zmysłowe piękno kobiecego ciała”.

Obok Naomi Campbell na fotografiach wypełniających kalendarz 2005 oraz na stronach serwisu Pirelli w portalu Gazeta.pl można zobaczyć takie piękności jak Filippa Hamilton i Isabeli Fontana, Diana Dondoe, Erin Wasson, Euguenia Volodina, Julia Stegner, Liliane Ferrarezi, Marija Vojuvic, Michelle Buswell, „Valentina” i Valeria Bohm.

Na przestrzeń „studia fotograficznego” Demarchelier zaaranżował szczególne miejsca: wydmy na plaży i luksusowy ogród kolonialnego domu, aby właśnie w takiej scenerii uwiecznić swoje muzy. Rezultatem jest jak zwykle wyjątkowa wersja Kalendarza, złożonego po raz pierwszy z 22 kart.

Tylko w serwisie Pirelli w portalu Gazeta.pl oprócz fotografii z kalendarza 2005 znajdują się także galerie zdjęć i opisy ponad 30 poprzednich jego edycji.

Kalendarz Pirelli jest bardzo elitarny. Nie można go nigdzie kupić. Co roku 40 tys. numerowanych egzemplarzy jest rozdawanych wśród znanych osobistości na całym świecie. W Polsce kalendarz otrzymało 200 osób, w tym osobistości ze świata sztuki, polityki i mediów.

Galeria Pirelli w portalu Gazeta.pl: www.gazeta.pl/pirelli.

****

Portal Gazeta.pl (www.gazeta.pl ) został uruchomiony w lutym 2001 roku. Jest jednym z największych serwisów internetowych w Polsce. Oprócz na bieżąco aktualizowanych informacji z „Gazety Wyborczej” udostępnia duży wybór serwisów tematycznych, a także ogłoszeń (www.aaaby.pl ), bezpłatne konta poczty elektronicznej, wyszukiwarkę Altavista, katalog polskich stron WWW i fora dyskusyjne. Według badań NetTrack ponad 68% użytkowników portalu to osoby mające powyżej 24 lat. Użytkownicy portalu to z reguły osoby z wyższym wykształceniem – 56% – i dużymi możliwościami finansowymi. Należą do nich dyrektorzy, kierownicy, pracownicy umysłowi oraz osoby wykonujące wolne zawody.

Agora SA (www.agora.pl ), wydawca „Gazety Wyborczej”, jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Powstała w 1989 roku, od 1999 roku notowana na giełdach w Warszawie i Londynie. Jest właścicielem Art Marketing Syndicate (AMS), kluczowej firmy na polskim rynku reklamy zewnętrznej, 15 magazynów kolorowych, portalu www.gazeta.pl, serwisu ogłoszeniowego www.aaaby.pl oraz wydawcą bezpłatnego dziennika „Metro”. Grupa radiowa Agory liczy 28 radiostacji lokalnych (w tym 2 stowarzyszone) i 1 stację ponadregionalną.