Można komunikować się z przedsiębiorcami poprzez sztywne, bankowe komunikaty? Można. Można też tworzyć komunikację z dystansem i lekkim dowcipem, która dotrze do kreatywnych, pełnych pasji właścicieli firm. Niestandardowa kampania „Można?Można!” Idea Banku została Projektem Komunikacji Marketingowej Briefu 2015.
Magazyn Brief, poświęcony tematyce marketingu i sprzedaży, co roku podczas swojej urodzinowej gali honoruje osoby i projekty, które w szczególny sposób wyróżniły się i przyczyniły do rozwoju branży, gospodarki lub regionu. Podczas tegorocznego rozdania nagród, a zarazem szesnastych urodzin miesięcznika, po raz pierwszy przyznano nagrodę specjalną za Projekt Komunikacji Marketingowej. Zdobył ją Idea Bank za kampanię „Można?Można”, która jest dowodem na to, że instytucja finansowa wcale nie musi komunikować się w sposób poważny, wręcz przeciwnie – by dotrzeć do swoich odbiorców może zdobyć się na luźną formę i mówić o bankowości z przymrużeniem oka.
Idea Bank w swojej kampanii reklamowej pokazywał, że dzięki Mobilnym Wpłatomatom, przestrzeniom Idea Hub i Kredytowi Online, przedsiębiorcy mogą ułatwić sobie prowadzenie firmy. – Chcieliśmy pokazać przedsiębiorcom alternatywne rozwiązania. Właściciele firm mogą postępować tak, jak postępowali do tej pory, a więc wozić utarg do banku, co często odbywa się po zmroku, mogą wynajmować pomieszczenia, aby spotykać się z kontrahentami w przyzwoitych warunkach i mogą biegać po urzędach, aby skompletować potrzebą dokumentację. Tylko po co, skoro można inaczej? Dlatego „Można? Można!” było głównym przekazem tej kampanii – wyjaśnia Sławomir Gąsiorowski, dyrektor marketingu Idea Banku.
Komunikacja prowadzona była dwutorowo. Od lipca do końca września lokalnie w Warszawie, która była pierwszym miastem, w którym dostępne były niestandardowe rozwiązania Idea Banku. Można było o nich przeczytać na billboardach czy autobusach, usłyszeć w lokalnych stacjach radiowych, a także zobaczyć je w reklamach, emitowanych w kinach studyjnych. Od połowy sierpnia do połowy października Idea Bank rozszerzył komunikację na cały kraj – promował się spotami w największych stacjach telewizyjnych i internetowych serwisach video.