Kampania promocyjna nowej pożyczki gotówkowej PKO BP

– Kampania kierowana jest zarówno do szerokiej grupy klientów banku, jak i do osób, które do tej pory nie korzystały w usług banku. Proste zasady, minimum formalności i szybka decyzja, czyli najważniejsze cechy pożyczki – to podstawowe przekazy kampanii reklamowej – powiedział Marek Kłuciński, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji PKO BP –

Celem kampanii jest w szczególności:

kreowanie wizerunku Banku jako lidera rynku kredytów detalicznych,

kreowanie marki pożyczki gotówkowej jako produktu kredytowego pierwszego wyboru każdego potencjalnego klienta.

Kampania wizerunkowa pożyczki jest komunikowana z wykorzystaniem nośników gwarantujących dotarcie do klienta masowego, tj. przede wszystkim telewizji, prasy, Internetu i outdooru (reklama na przystankach).

1.Kampania telewizyjna

Główny spot reklamowy promujący pożyczkę będzie trwał 30 sekund. Przygotowano również wersję 15-sekundową. Zaplanowano silną kampanię telewizyjną, w której zostaną wykorzystane wyłącznie najlepsze czasy emisji reklamy, plasowane szczególnie przy emisji najchętniej oglądanych programach telewizyjnych. Obejmuje ona następujące stacje telewizyjne: TVP1,TVP2, TVP3, Polsat, TVN, TV4.

– Tworząc kampanię promującą Max Pożyczkę z Mini Ratą w PKO BP, wychodziliśmy z założenia, że taka szybka pożyczka doskonale odpowie na potrzeby rodziny. Dlatego też oparliśmy nasz pomysł na relacjach między jej członkami. Nasi potencjalni klienci mogą przeznaczyć pieniądze na dowolny cel, ponieważ to oni najlepiej znają potrzeby swoich najbliższych. Podejmując decyzję o kupnie komputera dla syna, mama sama wypróbowuje w sklepie grę komputerową. Synowi trochę zaskoczonemu jej spontanicznym zachowaniem, trochę dumnemu z tak nowoczesnej mamy, udaje się wykorzystać jej dobry humor i dorzucić do komputera dodatkową pamięć. Nawet mniej przebojowy ojciec znajduje coś dla siebie… Pokazujemy sytuację, w której zostają zaspokojone potrzeby wszystkich członków rodziny. Film podsumowujemy hasłem „Zadbać o najbliższych? Czemu nie, skoro to tylko 37 zł miesięcznej raty“, dając tym samym dodatkowy, racjonalny powód, dla którego warto rozważyć wzięcie Max Pożyczki z Mini Ratą w PKO BP – powiedziała Kamilla Komaiszko z agencji Scholz & Friends Warszawa, obsługującej PKO Bank Polski.

2.Kampania radiowa

W kampanii radiowej wykorzystany będzie 30-sekundowy spot, którego kreacja – oparta o humor sytuacyjny nawiązujący do sceny filmowej – uzupełnia wątek reklamy telewizyjnej. Spot będzie emitowany w regionalnych i lokalnych rozgłośniach radiowych.

3.Kampania prasowa w prasie ogólnopolskiej i regionalnej

Kampania w telewizji i radio wzmocniona będzie ogłoszeniami prasowymi w największych, dobrze stargetowanych tytułach prasowych; głównie dziennikach i tygodnikach. Ogłoszenia prasowe ukazywać się będą w następujących tytułach: Super Expres, Fakt, Tele Tydzień, Tele Świat, TeleProgram oraz TeleProgramy).

Ponadto w Super Expressie ukaże się specjalny dodatek edukacyjny poświęcony tematyce kredytowania.

4.Reklama w internecie i outdoor

Działania w mediach tradycyjnych będą wspierane kampanią w internecie. Reklama internetowa będzie prowadzona za pośrednictwem największych portali internetowych (Onet, Wirtualna Polska, Interia) i serwisów finansowych. Mocny nacisk zostanie położony na serwisy zakupowe oraz aukcyjne. Poza „tradycyjną reklamą internetową” przeprowadzona zostanie również kampania paid-search w największej wyszukiwarce internetowej – Google.

Dodatkowo w największych miastach w Polsce pojawi się reklama pożyczki na przystankach komunikacji miejskiej, tzw. citylight.

Kampania wsparta będziemy materiałami BTL w oddziałach i agencjach Banku.

AGENCJE ODPOWIEDZIALNE ZA KAMPANIĘ

Internet : Hypermedia

Kreacja: Scholz&Friends

Dom mediowy: ZenithOptimedia