Decyzja o przeprowadzeniu akcji reklamowej marki Bakalland firmy Uno Fresco Tradex to efekt kampanii z przełomu listopada i grudnia 2003 r. Raport Pracowni Badań Społecznych, zrealizowany na zlecenie producenta bakalii wykazał, iż dla ponad 90 proc. respondentek to telewizja była głównym źródłem poznania marki, natomiast dla 80 proc. – radio i prasa. Film, reklamujący bakalie do pieczenia Bakalland, został bardzo dobrze odebrany przez konsumentki. Aprobatę zyskała jego forma, treść oraz przekaz. Spodobały się również takie elementy spotu, jak prezentacja samych bakalii i ich opakowań, motyw pieczenia ciasta przez jego bohaterki oraz bajkowa atmosfera. Film utrwalił wizerunek bakalii Bakalland jako produktów dobrych, smacznych, zdrowych i naturalnych, nadających się zarówno do przyrządzania ciasta i deserów, jak również do bezpośredniego spożycia.
W związku z pozytywnym przyjęciem filmu reklamowego, właściciel marki Bakalland zdecydował o wykorzystaniu tego filmu ponownie podczas tegorocznej kampanii reklamowej. Pojawi się on w czołowych stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2 i TVP3 oraz TVN, TVN7 i Polsat. Spot będzie emitowany przez sześć tygodni przed świętami Bożego Narodzenia, od połowy listopada. Wówczas bowiem wzrasta spożycie bakalii, głównie w związku ze świątecznymi wypiekami. Reklama zagości także w prasie, na łamach wysokonakładowych pism kobiecych i kulinarnych.
Potężny efekt, wywołany ubiegłoroczną kampanią reklamową, wpisuje się w bardzo widoczny w ostatnim czasie trend, polegający na brandowaniu kategorii do tej pory niemarkowych. Bakalie Bakalland to spektakularny przykład tej tendencji w branży spożywczej. Precyzyjnie zaplanowana kampania reklamowa przyczyniła się do znaczącego wzrostu zarówno wspomaganej (znajomość wspomagana marki > 80%), jak i spontanicznej świadomości marki, sprawiając, że Bakalland stał się najbardziej znanym brandem w kategorii bakalii. Jej efekt został wzmocniony uczestnictwem w akcji medialnej Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych ProMarka „Wybierz markowe”. Grudniową kampanią reklamową firma chce więc dodatkowo wzmocnić pozycję brandu. Wszystkie działania marketingowe wynikają z wieloletniej, konsekwentnej polityki promowania własnych marek przez Uno Fresco Tradex.