Kampania reklamowa Hortexu w Rosji

Ponad 60% sprzedaży mrożonek Hortex przypada na rynki zagraniczne, z których kluczowy jest rynek rosyjski, na którym ich udział wynosi 44% całości importu mrożonek konsumpcyjnych. Większość spożycia mrożonek w Rosji jest zaspakajana importem, w którym – zarówno w odniesieniu do mrożonek detalicznych, jak i przemysłowych – dominują polscy producenci. W ostatnim roku obrotowym na rosyjskim rynku zostało sprzedanych ponad 44 tys. ton mrożonek Hortex.

Kampania reklamowa w Rosji ma do spełnienia dwa główne cele – budować świadomość nowych produktów Hortex wprowadzanych na dynamicznie rozwijający się rynek rosyjski oraz umacniać wizerunek marki Hortex – powiedział Andrzej Izraelski, dyrektor marketingu należącej do Hortex Holding S.A. spółki Polski Ogród, producenta mrożonek Hortex.

Kampania skierowana jest do kobiet w wielu 25-45 lat, mieszkanek dużych miast, o dochodach powyżej średniej, z wykształceniem co najmniej średnim, które lubią eksperymentować w kuchni i są otwarte na wszelkie nowości.

Kampania opiera się na reklamie telewizyjnej o zasięgu regionalnym wspartej reklamą w prasie kobiecej. Kampania telewizyjna została skoncentrowana w pięciu głównych aglomeracjach Rosji.

W kampanii zostały wykorzystane dwa spoty – 30-sekundowy i 15-sekundowy autorstwa agencji Papagayo. Za zakup mediów odpowiedzialny był dom mediowy ZAO „Partner Creative Ltd.” (TBWA).

Reklamy prasowe promujące mrożonki Hortex na rynku rosyjskim ukazują się w marcu i kwietniu br. w głównych rosyjskich magazynach kobiecych.