Kampania wirusowa Pioneera

Pioneer Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. zaskoczył. Firma wykorzystuje bowiem narzędzia marketingu wirusowego. To jedna z pierwszych w Polsce instytucji finansowych, która dociera do potencjalnych klientów udostępniając w sieci specjalnie przygotowane spoty reklamowe.Filmy reklamowe oparte są na zasadzie sondy ulicznej, podczas której przechodnie odpowiadają na pytania dotyczące terminologii finansowej. Wypowiedzi są autentyczne, a rozmowy nie były reżyserowane. Pierwszy z filmów o nazwie „Co to jest procent składany?” dostępny jest już w większości serwisów wymiany plików wideo np. YouTube. Warto zobaczyć – całkiem ciekawy.

Naszym zdaniem to bardzo ciekawa inicjatywa – zwłaszcza, że w wykonaniu niekwestionowanego lidera rynku. Ciekawe jest bowiem to, że TFI raczej stawiają na tradycyjne formy komunikowania się z rynkiem – przede wszystkim reklamę. Do wyjątków należą te, które postawiły na działania PR, czy właśnie takie nietypowe formy reklamowe. Ciekawe, czy filmik spodoba się internautom? Pytanie zasadne, bo przecież będą w większości musieli śmiać się sami z siebie….