Kanadyjczycy wolą dokonywać zakupów w sposób tradycyjny

W 2006 roku, 74 proc. konsumentów w Kanadzie miało dostęp do Internetu a jedynie 40 proc. dokonywało zakupów online. W 2005 roku, wykorzystanie Internetu w celu dokonywania zakupów zadeklarowało 41 proc. konsumentów. Dla porównania, w USA zakupów przez Internet dokonuje 57 proc. osób mających dostęp do sieci. Kanadyjczycy zdecydowanie bardziej preferują dokonywanie zakupów w tradycyjny sposób po obejrzeniu towaru.

Drugim czynnikiem ograniczającym rozwój handlu elektronicznego w Kanadzie jest obawa o bezpieczeństwo kanału elektronicznego. Z raportu wynika, że dla 64 proc. Kanadyjczyków, którzy jeszcze nigdy nie nabyli rzeczy ze strony internetowej powodem, dla którego nie zdecydowali się na zakup produktu online była chęć obejrzenia go w rzeczywistości, dla 62 proc. powodem był brak poczucia bezpieczeństwa o dane finansowe wymagane przez sprzedawcę internetowego. Jedynie 4 proc. Kanadyjczyków stwierdziło, że nie dokonują zakupu przez Internet ponieważ nie posiadają karty kredytowej.