Kancelaria odszkodowawcza Casus musi przeprosić zakłady ubezpieczeń

Kancelaria odszkodowawcza Casus musi przeprosić zakłady ubezpieczeń oraz sprostować wszystkie nieprawdziwe informacje, dotyczące rzekomego zaniżania odszkodowań przez ubezpieczycieli. To efekt ugody zawartej przed Sądem Okręgowym w Warszawie pomiędzy Polską Izbą Ubezpieczeń a firmą Casus Dochodzenie Roszczeń Ubezpieczeniowych.

Sprostowanie informacji używanych przez Casus w materiałach reklamowych ma ukazać się w dwukrotnie w „Dzienniku Gazecie Prawnej” oraz dwukrotnie w dzienniku „Metro”. Ich treść, zgodnie z zawartą ugodą,
wyglądać będzie następująco:

„Casus Dochodzenie Roszczeń Ubezpieczeniowych przeprasza zakłady ubezpieczeń za rozpowszechnianie w reklamie nieprawdziwych informacji dotyczących zaniżania przez zakłady ubezpieczeń wypłacanych odszkodowań. Casus oświadcza, iż nie miał zamiaru sugerować, iż korzystanie z jego usług jest niezbędne dla uzyskania odszkodowania”.

– Zawarta ugoda jasno wskazuje, że Kancelaria Casus używała informacji nieprawdziwych. Mam nadzieję, że dzięki ugodzie właściwy i zgodny z prawdą obraz rynku ubezpieczeniowego dotrze przede wszystkim do świadomości klientów – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Kancelaria Casus ma także przekazać 2000 zł na konto fundacji Towarzystwo Przyjaciół Centrum Zdrowia Dziecka z przeznaczeniem na wsparcie Biblioteki Naukowej Instytutu „Pomnik- Centrum Zdrowia Dziecka”.
Proces o naruszenie dóbr osobistych został wytoczony kancelarii Casus przez Polską Izbę Ubezpieczeń w połowie 2009 r. Związany był on z reklamami kancelarii, mówiącymi iż „w ponad 99 proc. przypadków zakłady ubezpieczeń zaniżają wypłacane odszkodowania” i sugerującymi konieczność skorzystania z usług kancelarii odszkodowawczej Casus z celu otrzymania należnego odszkodowania.

Źródło: Polska Izba Ubezpieczeń