Kanon Twórców na półmetku

Temat tegorocznej edycji Kanonu Twórców jest zbliżony do filozofii Kyosei, będącej jednocześnie misją firmy Canon. Zawiera się ona w słowach: „żyć i pracować dla wspólnego dobra z poszanowaniem środowiska naturalnego”. Młodzi twórcy (18 do 27 lat) mogą zgłaszać prace w kategoriach: Digital Graphics (przetworzone cyfrowo prace graficzne), Digital Photography (do dziesięciu fotografii cyfrowych) oraz Digital Motion (film). Dla profesjonalistów stworzono odrębną kategorię, Digital Creation, w ramach której uczestnicy mają za zadanie zaprojektować kampanię reklamową wybranego produktu firmy Canon, opisanego w serwisie internetowym canon.pl. Konkurs Kanon Twórców trwa do 15 maja 2006.

Pomysłodawcą konkursu jest firma Mediatouch Group, która współorganizowała również ubiegłoroczną edycję Kanonu Twórców.

Igor Dzierżanowski, dyrektor kreatywny w Mediatouch Group mówi o idei konkursu: Dla wielu utalentowanych artystów udział w Kanonie Twórców jest ogromną szansą bezpośredniego przedstawienia siebie i swoich umiejętności szerokiemu gronu ekspertów i profesjonalistów, którzy na co dzień pracują w przemyśle marketingowym i artystycznym. Jednym z celów konkursu jest wydanie albumu najlepszych nadesłanych prac i pomysłów. Będzie on dystrybuowany do wszystkich ważniejszych agencji reklamowych, butików kreatywnych oraz studiów graficznych i stanie się jedyną w swoim rodzaju bazą prezentacji różnorodnych stylów i umiejętności. Tego rodzaju katalog stwarza jednocześnie przedstawicielom świata biznesu unikalną szansę łowienia obiecujących talentów, do których bezpośredni dostęp jest zazwyczaj bardzo utrudniony.

Mediatouch Group odpowiada za wszystkie prace związane z prowadzeniem konkursu Kanon Twórców. Jest autorem koncepcji i regulaminu, prowadzi kampanię informacyjną, odpowiada za współpracę z jury oraz za obieg informacji w ramach całego przedsięwzięcia. Mediatouch Group zaprojektowała i wykonała serwis internetowy konkursu. Pod adresem www.kanontworcow.pl można m.in. zapoznać się z warunkami uczestnictwa oraz dowiedzieć więcej o ubiegłorocznej edycji. Sponsorem przedsięwzięcia i fundatorem nagród jest firma Canon.

Patronat medialny nad tegoroczną edycją Kanonu Twórców objęli: Telewizja Kino Polska, Antyradio, Onet.pl, Polityka, Aktivist, Focus, Brief, Pozytyw, 2+3D, fotopolis.pl, flashzone.pl, digart i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.