Kantor dla firm w aplikacjach mobilnych PKO Banku Polskiego

iPKO dealer, czyli kantor internetowy dla firm, teraz działa również na smartfonie. Aby z niego korzystać, wystarczy zainstalować najnowszą wersję aplikacji mobilnej IKO albo iPKO biznes. Co ważne, firma nie potrzebuje konta walutowego, aby wymieniać waluty w aplikacjach i robić przelewy zagraniczne.

fot. Shutterstock

Wymiana odbywa się natychmiast na rachunkach przedsiębiorstwa w PKO Banku Polskim. Firma może ustalić indywidualny kurs nawet w przypadku pojedynczych transakcji. Co ważne, aby wymieniać waluty w aplikacji i zlecać przelewy zagraniczne, nie jest potrzebne konto walutowe. Kantor działa w ramach serwisu internetowego, a więc przedsiębiorca nie musi pamiętać dodatkowych loginów i haseł. Kantor jest dostępny 24 godziny na dobę, w dni robocze, od poniedziałku do piątku. Oferuje dostęp do 187 par walutowych. Zawarcie transakcji trwa ok. 1 minuty i jest ona księgowana bezpośrednio na rachunku klienta. Oznacza to, że klient nie musi zlecać przelewu do kantoru zewnętrznego i czekać na przelew zwrotny.

Liczba aktywnych IKO przekroczyła (w listopadzie 2021) rekordowe na polskim rynku bankowym 6 milionów. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Użytkownicy mają też możliwość m.in.: autooszczędzania, edycji stałych zleceń, robienia przelewu split payment, korzystania z trybu ciemnego oraz z BLIKA zbliżeniowego, mogą tez zweryfikować tożsamość dzwoniącego do nich pracownika banku.

Mają też dostęp do pełnej oferty funduszy inwestycyjnych oferowanych przez PKO TFI i usług Biura Maklerskiego oraz sprawdzenia stanu PPK i PPE. Są też funkcje płacenia za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, otwierania konta „na selfie”. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z 11 banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach otwartej bankowości). W IKO działa też Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń, który ma prawie pół miliona unikalnych użytkowników i zapewnia wsparcie m.in. dla osób niewidomych i niedowidzących, a także daje możliwość analizy wydatków i oszczędności.

Z kolei aplikacja mobilna iPKO biznes jest dostępna w dwóch wersjach, dostosowanych do potrzeb użytkownika. Pełna wersja umożliwia korzystanie z rachunku firmowego oraz tokena w telefonie i przeznaczona jest dla użytkowników bankowości elektronicznej iPKO biznes. Z kolei druga wersja przeznaczona jest dla użytkowników kart firmowych i umożliwia ich obsługę na urządzeniach mobilnych. Aplikacja mobilna iPKO biznes działa na telefonach z systemami Android, Huawei i iOS w 4 wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej i czeskiej. Mogą z niej korzystać klienci PKO Banku Polskiego w Polsce i oddziałach zagranicznych w Czechach i Niemczech.

Źródło: PKO BP