Karta kredytowa Credit Silver i Eurokonto Plus Pekao SA zostały wyróżnione przez Federację Konsumentów w testach porównawczych produktów finansowych. Przeprowadzono je pilotażowo w ramach projektu „Finformation”. Karta Classic Silver wydawana przez Bank Pekao SA zajęła drugie miejsce w rankingu kart porównywanych przez Federację.
Organizatorzy wysoko ocenili kartę Classic Silver Pekao SA, przyznając jej jednocześnie wyróżnienie za wielofunkcyjność. Eurokonto Plus otrzymało wyróżnienie za atrakcyjne warunki debetu, niski koszt korzystania z karty bankomatowej za granicą i bezpieczeństwo korzystania z karty.
Test porównawczy przeprowadzony przez Federację Konsumentów to pilot pierwszego niezależnego rankingu produktów bankowych dostępnego w Polsce. Zrealizowano go w ramach ogólnoeuropejskiego projektu „Finformation”, w którym biorą udział organizacje konsumenckie z poszczególnych krajów Unii Europejskiej. Celem projektu jest dostarczenie konsumentom informacji o najlepszych dostępnych produktach bankowych.
Do udziału w projekcie zaproszono 35 banków, które mogły dostarczyć do badania szczegółowe dane o trzech wybranych produktach w kategoriach karta kredytowa, konto osobiste i kredyt hipoteczny. Federacja weryfikowała dane m.in. poprzez ocenę ekspertów ds. finansowych i badania typu „tajemniczy klient”. Obok rankingu prezentującego produkty, które uzyskały najwyższe (matematycznie) oceny Federacja wskazuje też na produkty, które otrzymały najlepsze oceny za funkcjonalności uważane przez polskich klientów za najważniejsze (m.in. opłaty, elastyczność, wysokość odsetek, bezpieczeństwo, itd.).
Przedstawiciele Federacji Konsumentów podkreślają, ze testy porównawcze mają kluczowe znaczenie dla edukacji konsumentów w zakresie korzystania z produktów finansowych, oraz realizują podstawowe prawo konsumenta do rzetelnej i obiektywnej informacji o dostępnych w różnych bankach produktach. Udział w projekcie można odbierać jako wyraz transparentności banków oraz dobrej woli we współpracy z instytucją reprezentującą ich klientów – zaznaczono podczas wtorkowej konferencji prasowej Federacji. „W ramach projektu chcemy prezentować najlepsze usługi oraz najkorzystniejsze rozwiązania w określonych obszarach tak, aby promować wzory do naśladowania i postawy prokonsumenckie” – czytamy w informacji prasowej FK.
Projekt „Finformation” jest realizowany przez organizacje konsumenckie we współpracy z fundacją Stiftung Warentest, która z powodzeniem prowadzi od wielu lat testy produktów finansowych na rynku niemieckim. Projekt jest w 75 proc. finansowany przez Unię Europejską, a w 25 proc. ze środków własnych organizacji konsumenckiej. Projekt w Polsce popiera Związek Banków Polskich, a Pekao SA jako jeden z pierwszych banków poddał się tej szczegółowej ocenie.
Źródło: Bank Pekao SA